tisdag 13 september 2011

Drömmar och verklighet

I mitt huvud dyker det ständigt upp idéer , saker jag vill få gjort här hemma , platser jag vill åka till för att få inspiration. Jag är liksom ständigt hungrig på att hitta något som sätter igång min kreativitet. 
I bloggarnas värld finns också hur mycket fint som helst som triggar igång skaparlusten och must have begäret.

Ibland önskar jag att jag var min egen arbetsgivare , helt enkelt skulle jag vara anställd i mitt eget hem . Jag skulle få tillgång till det när ingen var hemma om dagarna .Då skulle jag slippa bli avbruten , bara köra på med mitt tills jag blev klar. Bara en sån sak som att slippa ha en 3-åring på axlarna när man försöker fota eller skriva ett inlägg på bloggen vore guld värt!

Det här budskapet träffar alldeles rätt!
En av våra toaletter skulle behövas piffas upp utan ett alltför stort ingrepp. Och kunde man få till den likt den här vore det en bra dröm att äntligen förverkliga. Jag skulle då också få börja med det magiska tejpandet som just nu är grejen i bloggvärlden. Det passar nog mig bra , lite tejp bara , kakla med barn på axlarna går helt bort!

2 kommentarer:

  1. Känner så igen mig i det du skriver! Det ständiga suget efter inspiration och så den berömda flaskhalsen - att få spacet att genomföra på hemmaplan.
    Hoppas du kan få jobba ostört på hemmaplan inom kort:)

    SvaraRadera
  2. "Det du drömmer är lika viktigt som det du gör." Precis så är det. För med handen på hjärtat skulle i alla fall inte jag vilja genomföra allt jag ser och lockas av när det gäller inredning. Det är lika tillfredsställande många gånger att bara drömma en stund och sedan lägga drömmarna åt sidan. Men det är klart, när man verkligen vill göra något och varken tid eller ork finns - då är det frustrerande!

    Citatet tar jag ändå med mig. Tror att det kan lindra skaparstressen ibland :-)

    Njut av dina drömmar - oavsett om de blir verklighet eller inte.

    Kram och tack för en jättebra blogg!

    SvaraRadera