tisdag 13 september 2011

Men här inne är det höst...


Idag ägnade jag lite tid till att göra ett litet höstfat. Det är nu ganska lätt att hitta rekvisita för att få till små stilleben. Idag kastanj , imorgon kanske några ekollon och rönnbär.
Fatet står nu på bordet i vardagsrummet och en liten ljuslykta brinner också . Lätt och snabbt resultat precis som jag vill ha det .
En choklad som jag blev glad över att upptäcka är nya Marabou fransk nougat. Testa den om ni som jag gillar mörk choklad med lite seg nougat och rostade mandlar.


 



4 kommentarer:

  1. Inspirerande höstfat! Hösten har verligen gjort intåg med besked med stormar, regn och åskoväder. Och det är fasligt vad det blir mörkt tidigt om kvällarna numera. Mysigt men jag saknar ljuset och tröstar mig med många stearinljus istället.

    Sköt om dig och njut av höstkänslan!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Fint höstfat!

    Tänk, stod och tittade på den där franska nougaten i lördags, men köpte den aldrig, måste göras känner jag nu! :)

    SvaraRadera
  3. Tack för din fina ord hos mig! Jag beklagar att du också är insatt i ämnet... Men kände stort hopp av dina ord.
    Ja, blogg och barn är goda uppåttjack. Liksom choklad! Trevligt att fransk nougat finns i sån variant, ska genast införskaffa!

    Må så gott i höststormen!
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. Fiiint! Var ute en sväng med Tintin igår och får väl ge mig på det där med höst är jag rädd...
    Ha det gott!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera