lördag 3 september 2011

Idag Dop



Idag kan man inte annat än att njuta denna härligt soliga septemberlördag. Just precis så här vill jag ha det , lagom varmt , skön luft och klart ljus.

Om en liten stund ska familjen iväg på dop . Lille Sigge som föddes i maj ska få vatten på huvudet och ett namn har vi förklarat för Valdemar.Vi hoppas nu att han sköter sig och inte får ett plötsligt skrikanfall eller så. Dop är som tur är mer avslappnade än andra ceremonier.
Nu blev det än en gång en liten skylt som jag hoppas att lille Sigges mamma och pappa kommer att uppskatta . För lite så är det med presenter till små bebisar , inte bryr de sig . En famn , ett bröst eller ett prassligt papper slår mycket högre än fint inslagna presenter!

4 kommentarer:

  1. Hade jag varit Sigges förälder hade jag blivit jätteglad. Finfin present och väldigt bra idé där!
    Ha ett härligt dop.
    Från Katarina som svettas bland tusentals flyttlådor men just nu är jag on a break

    SvaraRadera
  2. Hoppas dopet blev lyckat;) En perfekt present! Kram kram

    SvaraRadera
  3. Namnskylten är underbar!

    Ha en skön söndag

    SvaraRadera
  4. Sigges föräldrar tycker det var värsta bästa doppresenten! 1000 tack Carina för att ni var med på dop och vår lilla överraskning igår.
    Kram fru t

    SvaraRadera