fredag 2 september 2011

Om vi inte hade vardag , hur skulle det då bli med fredagsmyset?



Ikväll kommer goda vänner på middag och nu gäller det att tänka ut vad jag ska bjuda på . Ett ganska så kärt besvär då den lite festligare maten är så mycket roligare att laga än vardagens snabblagade mat som kläms in mellan olika aktiviteter.

Halstrad röding med pepparrotssmörsås och jordärtsskockspuré eller getostlasagne med lammfilé  och en massa smörstekta kantareller?
Äppeldessert eller något med choklad , hmm svårt val . vi får se vad det blir , oftast slår jag till på något helt annat än just det jag planerat för .

En fin och god fredag önskar jag er!

Barbros äppelpaj med tosca är en favorit.

3 kommentarer:

  1. Nej men nu blev jag ju jättehungrig. Lät såå smarrigt.
    Hur mår foten nuförtiden?
    God fredag önskar jag tillbaka.
    Katarina

    SvaraRadera
  2. Jag skulle välja fisken trots att jag inte är så förtjust i fisk (knäppt, jag vet) för att jag skulle vilja komma åt pepparrotsmörsåsen. Det låter ju hur gott som helst. Och jordärtskocka! Himmel vilken lycka för dina gäster oavsett vad det blir är jag övertygad om.

    Ha en trevlig och god fredag, ge järnet i köket!

    PS
    Vilka fina bilder du tar...

    SvaraRadera
  3. Jösses vilka goda recept! De ska jag komma ihåg inför kommande middag, har precis ätit frukost, men blev riktigt hungrig nu!

    Ska precis cykla bort till dina hemma kvarter, mässan väntar! :)

    SvaraRadera