onsdag 14 september 2011

Lite pill i håret är aldrig dumt!

Herregud som det blåst sista dygnet! Kanske var därför jag fick jordens migrän igår som inte än velat släppa taget. I morse klockan fyra gick det inte längre att ligga kvar i sängen . Jag fick istället sätta mig i soffan och halvsova för att slippa det tryck som jag fick när jag låg i sängen.
Helt groggy blir man efter en migränattack och då behövs lite ompyssling i form av ett frisör besök. Jag tog första bästa hål i väggen , en herr dropp in fick det bli . Där klagade jag lite över mitt onda huvud och fick då en hårtvätt som varade  minst i en halvtimme! Snacka om njutning , topparna tog en timme . Så skönt och avslappnande har jag nog aldrig upplevt ett frisörbesök! Så skönt att jag nästan skulle kunna tänka mig att lägga 290 kronor på att bara få håret tvättat.

I äppelträdet idag var det snurrigt värre , de små speglarna som jag hittade på Zetas snurrade och gav ett klingande ljud av all blåst vi hade idag.
Den gula husväggen, en stege och bobbycar skymtas i en av spegelglasen.
Som vanligt blev äppelskörden bra futtig , kanske sju äpplen inte mer .

3 kommentarer:

  1. Men! Jag var också hos frisör idag :-) Dock planerat besök. Nu är jag brunett igen. Ännu ett hösttecken. Hos min frisör ingår alltid 10 extra minuter "skalpmassage", utöver själva tvättandet. Jag är helt groggy när jag reser mig ur stolen och ska gå tillbaka till klipplatsen. Visst är det underbart!

    Då är vi höstfina båda två nu då :-)

    Zetas är en favorit. Hur mycket fint och vackert kan man ha på ett och samma ställe!?

    Hoppas migränen och efterdyningarna är borta nu.

    God natt!

    SvaraRadera
  2. Att gå till frissan och få håret tvättat är underbart. Den massagen man får är helt klart värt sitt pris.

    Hoppas allt känns bättre idag

    SvaraRadera
  3. Blir väldigt avis nu! (Dock inte på migränen...) Har värsta efterväxten, men när får man tid att gå till frissan? Och till vilket pris i detta norska land? Brunett vill jag också bli. Dags att bli seriös och vuxen.

    SvaraRadera