lördag 29 oktober 2011

Först ut på min önskelista

Nu börjar det röda dyka upp lite överallt . Under gårdagens overalljakt fastnade jag på två ställen framför de här små skålarna . Samtidigt som hjärnan skrek -de där skålarna är du värd , så försökte mitt kloka jag intala mig att jag minsann inte behöver några ny skålar. Russin och mandlar behöver alls inte serveras ur små röda skålar under glöggsäsongen , inte heller lingongrädden till den mjuka pepparkakan . Vi får se hur det blir med det , kanske räcker det med att skriva om de små finingarna!

Rubinröda små skålar från Ittala finns här.


3 kommentarer:

  1. De hamnar på min önskelista också. Lustigt att det där "rödsuget" träder in vid denna tid varje år... Ska man vara lite tråkig, och ekonomisk, får det bli skålar i klarglas, funkar ju till jul även de, och till andra årstider också. Har länge velat ha dem men inte gett mig själv tillåtelse. Finns ju lite skålar i skåpen redan...

    SvaraRadera
  2. Det är nu det gäller att stålsätta sig. Har bläddrat igenom flera inredningstidningar som är aktuella nu och det fullkomligen kryllar av fina prylar jag känner att jag skulle vilja ha. Men jag har inte plats, och jag har redan...

    Det kan vara svårt att stå emot kommersen för nu de att vi ska handla, handla, handla... Men det är skönt att känna att man kommer rätt långt med att bara titta och få en bild i huvudet av hur det skulle se ut hemma hos mig, och då har jag liksom redan haft det så även om det inte blir av i verkligheten. Det är det som är det bästa med inredningstidningar. Man behöver inte köpa allt man ser, man behöver inte bli ruinerad. Inspirationen och fantasibilderna räcker långt :-)

    SvaraRadera
  3. Oh yes, visst är det fina. Jag har spanat på den i ljust ärtgrönt. Ittala är så himla duktiga på att förnya sig. Direkt upp min min wish list också.

    SvaraRadera