söndag 30 oktober 2011

Nya tider

Så var det vintertid och vi ställer in utemöblerna, drar upp båten och tömmer skafferiet. Jag tycker faktiskt om att åka till landet om hösten. Det är ett helt annat lugn och rätt mysigt faktiskt att om kvällen gå ut en sista gång och sätta sig bakom en buske och titta upp mot stjärnorna. Och på tal om stjärnor så skådades Jupiter och de fyra månarna i går kväll medan jag satt inne och tittade på en helt annan typ av stjärnor i fyran , riktigt bra ser det ut att bli även den här säsongen.

När sen vår lille pirat var nattad blev det matorgie hallelulja moment för min del när jag såg filmen "Julie & Julia". Mitt manliga sällskap var lagom roade, men för min skull stod man ut. Jag gissar att man ikväll tar igen gårdagskvällens tantfilms tristess med ännu en omgång av den tyska kultfilmen "Ubåten "! 

I morgon blir det jobb och dagis igen. Dagarna blir kortare och hur tusan ska man nu få till några foton till bloggen? Kanske får jag dokumentera oss jobbpendlare under morgonrushen. Slussen mitt i rusningstrafik när finlandsbåtarna, saltsjöbanan och värmdöbussarnas alla resenärer väller in! Kön på Ica efter dagishämtning eller högen av tvätt som väntar i tvättstugan, lite vardagsliv helt enkelt nu när ljuset sviker.



Numera heter han Jocke med Kniven !

10 kommentarer:

  1. Länge leve alla jordens dumbullar som lever i Astrids universum!!! och länge leve vardagslivet... ska bli kul att se dina, helt säkert, konsnärliga foton av tvätthögar. Men lille Jo-jo kan glädja sig till Spielbergs filmatiserade version av Tintin-albumet om "Enhörningens hemlighet" - när han blir större.

    SvaraRadera
  2. Lotta: Pappan och sonen såg filmen i fredags. Själv ångrar jag mig att jag introducerade Pippi på de sju haven för Valdemar , precis allt är numera svärd och pistoler!

    SvaraRadera
  3. Vad hösthärligt och mysigt det ser ut på ert ställe! Är det något jag saknar så är den en kamin eller vedspis, det får bara inte plats hos oss...

    Fantastiskt att du fick till att se filmen till slut! Helt ärligt har jag inget emot "Das Boot" heller, som sagt en riktig klassiker.

    Lena Ph tyckte jag var lite trist som inte kunde göra något mer "eget" av Sensuella Isabella, men övriga var bra så fortsättningen bådar gott.

    Bara att kavla upp ärmarna och ladda för vardagen, det känns lite lättare efter en skön helg på landet i alla fall.

    PS
    Vad gjorde du bakom busken förresten ;-)

    SvaraRadera
  4. Lotta2: Vad brukar man göra bakom buskar allra först på morgonen och innan man går till sängs :-)!

    Visst hade hon kunnat göra Isabella" så mycket bättre !

    SvaraRadera
  5. Morgon!

    Hi hi, det vet jag ju. Brukar spana in natthimlen själv det sista jag gör innan det är läggdags. Det börjar bli lite kallt nu :-)

    Ha en härlig måndag!

    SvaraRadera
  6. Vilken mysig helg ni verkar ha haft och ert landställe verkar fantastiskt! Och vad är det för fina blommor? Lycka till med jobbvecka,
    Malin

    SvaraRadera
  7. Alla årstider har sin charm och skönhet och jag skulle personligen inte vilja vara utan någon av dem! :)

    SvaraRadera
  8. Vardagslivet i bild, varför inte :-)

    Ha det gott

    SvaraRadera
  9. Ja, gör det, jag gillar att titta på Stockholms vardagsrusning, det är lite "kryddigt" för oss som bor här och har nära och kära i huvudstaden att tänka på. :)

    Låter höstmysigt ute på landet... mysigare än här faktiskt.

    Varm kram till dig!

    SvaraRadera
  10. Ja, det känns som om vintern kryper allt närmare nu. Även om vi här nere i Skåne idag fick en släng av 15 grader varmt och val av kläder känns som ett lotteri varenda dag numera. Varmt? Kallt? Mittemellan? ;)

    Jag röstar för vardagsliv. Helt klart underskattat och med hög igenkänningsfaktor. Och med din touch kan det inte bli annat än fabulous. :)

    Sköt om dig härliga du och ha en fin vecka!

    Kram Lotta

    SvaraRadera