söndag 2 oktober 2011

Junkfood inte bara skräp!


Snart kan vi laga Junkfood på riktigt !

Den här boken tror jag min son Lawrence skulle uppskatta om den inköptes. Min son som fullkomligt älskar och avgudar sk junk food och som har en kropp som Sid Vicious och Iggy Pop (han kan alltså kosta på sig ett och annat!)
Så då och då och när den unge mannen är ensam om helgerna släpas fritösen fram och egengjord pommes frites och hans egen variant på Kentuckey fried chicken tillagas. 
Märkligt nog inträffar det bara när övriga familjen inte är hemma , så något provsmak på hans fettdrypande måltider har vi aldrig fått uppleva.
Däremot stinker hela huset av varm olja när vi kommer hem. Och det där med att rengöra fritösen och sila av oljan , är visst tråkigt efterarbete som sparas in i det längsta.
Men nu är även jag nyfiken att prova på lite junkfood matlagning då jag vet att Liselotte Forslin som skrivit boken är en riktig favorit i matsammanhang för mig . Jag gillar verkligen hennes styling kring mat och jag är säker på att hon fått till maten i den här boken på ett riktigt fräscht och tilltalande sätt.

1 kommentar:

  1. Denna vill jag ha! Junk food är inte junk - det är ju tillagningssättet och råvarorna det handlar om...

    Och från Kakao förlag som har så många bra böcker på temat mat och dryck! Såg att det fanns fler lockande böcker av samma person via länken du lade upp. Ska botanisera vidare och sedan är det nog inte långt till "klicka här för att beställa"!

    Tack för ännu ett bra tips! Fast det kan bli dyrt om det fortsätter så här :-)

    SvaraRadera