lördag 12 november 2011

Lite bekvämare!


 Så äntligen blev det en skön sittplats när jag hittade den pösiga kelimkudden som passade perfekt i min Storsele. Jag hittade den förra veckan på IKEA, men jag vet inte om just den kudden ingår i deras nya matt och kuddsatsning som lanserades i veckan. Även vår katt Hjalmar verkar nu trivas i stolen som behövde lite mer komfort för att komma till sin rätt.


Svettigt värre att försöka fota kuddar när ett litet barn springer runt med en sopskyffel och leker pirat! Darr darr på handen liksom.
Med lite mutor i form av pepparkakor till den lille piraten , vågade sig Hjalmar fram och kröp upp i fåtöljen.


4 kommentarer:

  1. Åh, vad härligt mysigt för Hjalmar och även för tvåfotade! Jättefint. Sådana där bilder gör att jag vill vara katt ibland. Vad fin han är... Och visst är han lik Boris som du sett på bild? Vi har med oss Boris och Bojan på landet den här helgen som kattvärdar, hussarna är kvar i sta'n. De ligger bredvid mig på soffan nu.

    Imponerande aktivitet i veckan med macarontillverkning! Jag har provat den lilla sötsaken två gånger i olika färger men den funkar inte i min smak, men den är fin att titta på :-)

    Undrar hur länge man törs vänta med att köpa svart Storsele som jag vill ha till landet... Den får inte riktigt plats förrän sovstugan är klar.

    Ha en skön helg, men oj vad kallt det blev! Nollgradigt här...

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Lotta i köket : Ja , fy så kallt det blev! Egentligen helt normalt men , vi har nu blivit bortskämda.
    Hjalmar är världens coolaste , snällaste katt som på senare år klarat av att dela mig med man och barn!

    Is imagen gäller det då att ha om ni ska vänta till nästa säsong. Ni kan få ställe ett par stolar hos mig så långe :-)!

    Fin kväll på dig. Jag slipper laga mat (Jippi!) vi går ut och äter utan barn.

    Blev sugen att gå till den restaurang du tipsade om , men där var det fullt. Rapport följer.

    SvaraRadera
  3. Ser man på så fint. Katt har vi inte här till min dotters stora sorg, men väl fåtölj, fårskinn, dyna och kudde. Återkommer med bildbevis framöver - typ :). Ha en fin söndag1

    SvaraRadera
  4. Efter mycket velande har jag nog kommit fram till att vårt vardagsrum är för litet för en Storsele :( Däremot har jag fyndat två mindre varianter på loppis förra veckan för 150 kr som jag tänkte möblera altanen med i sommar, det blir nog fint. Hoppas att du har det bra, det var längesedan vi sågs!

    SvaraRadera