fredag 25 november 2011

Magisk December

                
                
Man kan se att adventsförberedelserna är i full gång här i bloggvärlden. Grannarna mina byter gardiner, klättrar i träd för att få dit sina slingor. Ljusstakarna och stjärnorna lyser redan i fönstren. Nu undrar jag när pyntlusten ska slå till för mig. Inte en endaste liten hyacint har jag lyckats få med mig hem. Skumtomtar är nog det enda jag köpt hem som påminner om den tid vi nu är inne i.
Är det snö som behövs för att jag skall känna mig mer redo att kicka igång julen 2011? Det jag tror jag behöver mest är nog lite tid hemma. Inspirationen är noll just nu sen mörkret tog över. Men nu är det äntligen lite ledigt och jag hoppas att en och annan julmarknad hinns med, som kanske kan väcka lusten igen till bak och stök här hemma.

Med lite snö på marken blir det kanske en magisk december även hos oss!
       

1 kommentar:

  1. Skumtomtar är ju inte fyy skam;) snön skulle verkligen förhöja stämningen...Kram Johanna

    SvaraRadera