torsdag 24 november 2011

För mycket ...

 av det goda kan vara helt underbart! I min extremt oglamourösa vardag, sker sällan två roligheter på en kväll. Fyrans "Halv åtta hos mig " brukar annars vara kvällens höjdpunkt. Jag får då gå på lite fest utan att själv lyfta på ett finger . 
Första stoppet igår blev på söder, där denna kreativa dam, Ida  och hennes kakfat fanns. Årgångs jultallrikarna var riktigt fina. Vem har inte sett ett och annat liknande fat i skåpen hos någon gammal släkting? 
Sen sprang jag vidare till nästa träff. Den här gången skulle jag på en blindate med två andra bloggare, Katarina och Lotta. Jag var sent ute och fick springa från södra station till bondegatan. Jag kan inte påstå att jag såg särskilt cool och sval ut när jag dök upp och det fullkomligt osade om mig. Just ett snyggt sätt att göra entré. Men när man nu bestämt träff med världens trevligaste och gladaste tjejer som Lotta och Katarina, gjorde det absolut inget att jag kom lite sent. Vi hade fantastiskt roligt tillsammans. En kväll då klockan saknade visare, för plötsligt var vi ensamma kvar på restaurangen och notan ställdes fram på vårt bord. Tänk att få skratta hel kväll och känna att de här två nya vännerna vill jag träffa igen!

Cat vomen Ida,  i ny snygg September frilla!
Lite surt och sött smakade den här drinken .


4 kommentarer:

  1. Ler fortfarande, vilken kväll. På en onsdag. Och den där drinken, både lite surt och sött och lite ägg...måste dit igen och få en beskrivning så att man kan dricka den VARJE onsdag. :)

    Just hemkommen från konstföreningsfesten på jobbet. Vann ingen tavla. Fick tröstpris, ett ynka halsband, som var fult. Men vad jag har ätit, idag igen. Tröstpris=tröstäta. Gott så.
    Kram katarina

    SvaraRadera
  2. Med så mycket "nyttigheter" i kroppen igår (vitlök i maten och vitaminer i drinken) så är det ju konstigt att glamour blev till snor idag (snott av Skridskoänkan)... Vaknade med en pangförkylning!

    Mycket skoj och så häftigt att få träffa dessa roliga donnor IRL (japp, nu har jag lärt mig något nytt så då måste jag ju använda det)...

    Kram och godnatt!

    SvaraRadera
  3. Fy fasiken vad mysigt, jag är grön, vilken kväll! Själv vadar jag i snor o ingen glamour : ) sjuk Philip igen, stackarn. Ha en skön fredagskväll,
    Malin

    SvaraRadera
  4. Först Ida och sen "ge-energi-date" det låter som ett toppen upplägg för en härlig onsdags kväll!

    Mera skumtomtar så ska du se att jul/adventstämningen kommer! Men jag håller med, det är svårt att få till den den här helgen när det regnar på tvären där ute!

    Kram!
    a.

    SvaraRadera