torsdag 17 november 2011

Skuggspel

Det är ju lite trist att det skall till en rejäl migrän för att man skall få uppleva lite dagsljus på hemmaplan. I några dagar nu har jag gått med värk i min högra sida. Och när kroppen sen inte orkar med all spänning slår den på stort i form av en sjutusan till migrän. Men när man nu är hemma så blev jag riktigt glad och tacksam över att få äta en frukost i lite novemberljus. Tänk att de små efterlängtade skuggorna letade sig in i köket så fint i morse . Fram med kameran !

Så här såg det ut på en bänken bakom matbordet. Tre klassiker, Ida's kakfat räknas väl snart som en klassiker i inredningsvärlden. Signe Persson Melins tekanna fick jag som 12- åring, och har hela tiden bott i en kartong tills nu Skålen finns säkert i de flesta hem skulle jag tro.

Blå himmel och ett hav av pelargoner som trängs i det stora burspråket. Än har jag inte haft hjärta att klippa ner dem och ställa undan dem för vintern

 I övre hallen kan får man passa på att vara en dag som denna när solen lyser in. Med det ljus som hittar in här kan man nästan tro att det är sommar, eller är det tavlan till höger som förstärker den känslan?

2 kommentarer:

  1. Så jobbigt med migrän- det har jag oxå ibland.... Underbara skuggbilder. Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Jättefina skuggbilder! Snacka om en annan dimension på hemmet och prylarna...

    Hoppas migränen har lämnat dig nu. Inte må så...

    Sov gott i natt!

    Kram

    SvaraRadera