lördag 5 november 2011

South Bank

Just den här färgen har jag lite då och då stött på. Jag är inte så blå i min smak, men den här lite turkosblå färgen tilltalar mig.
Tistlarna från Jobs är sen länge favoriter, och där igen dyker den lite blåturkosa nyansen upp. Fired Earth's' hemsida finns det också flera andra färger med lite 50-tals känsla. Just 50-tals stilen, designen och färgerna känner jag just nu för. Då vi också bor i ett hus från den tiden skulle det vara roligt att lite smått börja färgsätta och få till detaljer i den stilen. Mina drömmars 20-tals villa , med kakelugn, glasveranda och badkar på fötter , får förbli en dröm tills den dag när våra barn flugit ur boet . Då hoppas jag på min glasveranda !


3 kommentarer:

  1. Jäklar vad snyggt! Är inte "blå" heller, men tänk om man inte var så sentimental och bara kunde göra sig av med sitt arvegods? Då kunde det bli andra bullar här hemma.

    SvaraRadera
  2. Den färgen var fin. Så trevligt att ha en glasveranda att se fram emot :-)

    Ha det gott

    SvaraRadera
  3. JO, man blir lite sjuk av den där -i positiv mening :)

    SvaraRadera