tisdag 20 december 2011

The naked truth under ett julbak!

Jag kämpar på med den den bortsprungna julstämningen. Men innerst inne tror jag att julen 2011 inte alls kommer att infinna sig hos mig. Ok, lite bak och blommor så långt kan jag tycka att det är roligt. Men jaga julklappar och laga till julmat kan jag inte alls glädja mig åt. Så årets julfirande får det bli lite si och så med. Den höjdpunkt jag faktiskt mest ser fram mot är när allt är över och man kan köra pyjamas en hel dag. Vandra mellan kylskåp och tv-soffa.  Hoppas på en riktig mastig engelsk deckare eller mini serie i år.

I ett hus bestående av hungriga ynglingar räcker inte en dubbel sats lussebullar många dar. I söndags kväll blev det en ny sats. Som ni ser så skapades ett ganska normalt kaos under den stund mamman i huset ägnade sig åt degen. En tomteröd liten ljusstake fungerade utmärkt som penna tyckte lille sonen och piffade till väggarna i vardagsrummet medan mamman hängde en tvätt.
Ett litet avtryck som detta kanske ändå är att vänta sig av en 3-åring. Jag tror till och med att små konstverk av det slaget kommer att påträffas på Haga slott om några år! ( I wish , I whish)!!
Naked truth i vårt kök 18 december 2011!
Inte bara en ljusstake.
Julen är röd , nu också våra väggar i vardagsrummet!

3 kommentarer:

  1. Den ljusstaken måste du reklamera. Den färgar ju av sig ;-)

    Men lite så är det hos oss också. Gör man en egen grej eller för den delen bara står vid spisen lite "för" länge. Nog f_n är det ommöblerat när man vänder sig om.

    Jag målade väggen som liten med kritor. Mina barn ritade på golvet med svart spritpenna som jag fick bort med hjälp av VIM som det hette då JIF tror jag det heter nu. Kanske att ytan är lite mattare där men inte så mycket ....TJOHOPP barn är underbara....när de sover.

    SvaraRadera
  2. Tur du kan ta det med lite humor i alla fall! Tack för besöket nyss och julhälsningen, hoppas ni får det mysigt i tv-soffan med pyamas och allt. Förstår precis vad du menar och längtar jag med... Kram

    SvaraRadera
  3. Nya grejen för tvååringen hemma hos oss, är att dricka vatten och spotta ut - överallt... Tur att han är söt.
    Julpynten får vänta i år, för vad är det för mening med det, när t.ex. pepparkakshusen (ja, från IKEA förstås) ändå måste stå uppe på kylskåpet?

    SvaraRadera