tisdag 24 januari 2012

Blogg-ide...

 är ett passande ord just nu när jag aldrig lyckas plåta något i dagsljus. Idag var det ändå lite dagsljus när jag gick hem från bussen. Men väl hemma hade ljuset försvunnit. Kanske ska man bara lägga ner allt just nu och krypa in i blogg-idet . Om jag under tiden tröstar med tulpaner, en och annan semla och en massa blodapelsiner, så kanske gryt-livet ändå går att stå ut med.

Efter en nödvändig rensning av mina tidningshögar ser det nu ganska snyggt ut på sovrumsbyrån. Som ni ser, ett sovrum i mörker då förstås!

Burspråket i köket är just nu husets ljusaste rum. Men efter fyra får man tända lampan. Just nu frossar jag mer i tulpaner än semlor. Den här nya krukan/burken passade också bra till vas . Någon riktig snygging till Kitchen aid har jag inte. Däremot en fasansfull ful bullrig Kenwood från 70-talet !

4 kommentarer:

  1. En sån rensning skulle jag med behöva göra;) Snyggt! Jag vet- att ta kort nu är hopplöst...Kram

    SvaraRadera
  2. Jamen, visst är det frustrerande! :( Men jag diggar din lampa!

    SvaraRadera
  3. I know. Detta mörker. man får ta alla veckans bilder på helgen eller skaffa ett stativ med megalång slutartid. Då får ingenting rör på sig (tulpanerna måste alltså stå blickstilla) annars är man rökt igen.

    Giv oss ljus (eller bara en resa till Maldiverna!), snart. Jag avlider av mörker och kyla!

    SvaraRadera
  4. Jag blir mer och mer besatt av natten, men det beror nog på att jag sover för lite...! Älskade ungar. Tack och lov för kaffe.

    SvaraRadera