tisdag 17 januari 2012

Dimma, minnen, skratt och tårar!

Så här grått och lite dimmigt var det idag när jag gjorde ett par ärenden inne i stan. Även om det var en bra dyster januari tisdag , så var det det ändå ganska vackert med dimman som låg över Stockholms ström. Från gamla stan tog jag sen en promenad till söder , med Allhelgona kyrkan som slutmål. I dag var det begravning för min pappas allra bästa vän . Det blev ett fint avsked av vår käre vän. Tårar, skratt, minnen och många kramar. Efter akten i kyrkan fick vi middag på restaurang Pelikan. Riktig mat för karlar - gubbröra , rotmos och fläsklägg , precis så som han ville ha det !


5 kommentarer:

  1. Begravningar kan faktiskt vara "lyckade". De blir det, när man känner att det är som som den som man just begravit "är med".
    Åh, vad jag längtar till Stockholm, när jag ser den där bilden. Men jag känner stockholmskylan bita...

    SvaraRadera
  2. Vilken fin stämningsfull bild. Passar in på din dag. Vad bra att ni fick ett fint avsked.
    Nu hoppas vi att morgondagen ger oss mängder av solstrålar.
    kramkram Katarina

    SvaraRadera
  3. Vad fint. Att ni åt rotmos å allt.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Vilket fint avsked och såklart ni skulle gå till Pelikan! Och vilken fantastisk bild du tagit,
    kram
    Malin

    SvaraRadera
  5. Så fint att spegla den avliden Fler skulle göra så.

    ("Pinnade" din bild, den var så fin)

    SvaraRadera