onsdag 18 januari 2012

Jag minns mitt 70-tal!

    
                                           

Det här sköna klippet och fantastiska låten tillägnar jag dig, Lotta i Oslo. Självklart får ni andra gamla Abba fan också hänga på . Kanske minns ni också tillbaka till lågstadiets klassfester, alltid innehållande minst en Abba show. Hopprep, toarulle invirad i folie och apelsin-nät i håret var viktig rekvisita när det vankades Abba show.
Själv kan jag nu också erkänna att det var allra första gången jag uppfattade texten i denna underbara sång!
Med låtsas engelska kom man ändå ganska långt på den tiden... 

Det vore förstås också roligt att få höra om era minnen från den tiden.

3 kommentarer:

  1. Ja jag kör på min låtsasengelska fortfarande. Med de på 80-talet egenpåhittade orden, trots att jag idag känner till den riktiga texten (eller ja, delar av den, har svårt att uppfatta engelska texter överlag. Kan även hända med svenska låtar, men då sjunger de himla sluddrigt).

    Söndertuggade hopprep som mikrofon, men för min del var det inte så mycket ABBA vi mimade till, det var Baccara och Secret Service mfl.

    Titta här. Ola Håkansson i Stockholmsnatten.
    http://www.youtube.com/watch?v=ER6HYd-clxA

    Tror inte jag sjöng ett endaste ord rätt. Kunde säkert bara "Flash in the night". :-)
    kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Man tackar!!! Min allra bästa väninna, alias Agneta!
    Men helt otroligt - den här låten har jag helt missat! Hur kunde jag det. Nu är jag inte det äkta ABBA-fanet jag trodde jag var...
    ABBA är fortfarande bäst, tycker jag. Jag lever kvar i den tiden och har inte lyckats följa med på den som kom efter och nu är jag helt förlorad. En tönt helt enkelt! Men känner mig cool, just därför.
    Kram Annifrid

    SvaraRadera
  3. Vilken nostalgitripp! Tänk vad mycket vi mimade och sjöng till Abba när vi var små. Min favorit var Annifrid men jag fick alltid vara Agneta eftersom jag var blond och min bästis var mörkhårig. Som jag längtade efter att en endaste gång få vara Annifrid. Men hemma framför spegeln var jag alltid Annifrid. ;)

    Kram Lotta

    SvaraRadera