måndag 9 januari 2012

Inget skämt !

                                               
De här grabbarna har numera råd att äta lyxfrukostar på lite andra ställen än just Ikea skulle jag tro! Oj vilken flashback till 80-talet jag just fick.


Vår familj har just nu krympt för en tid. Mina stora söner har dragit till Norge för att finna lyckan. Innan de reste försökte jag förklara att Norge inte precis är det allra billigaste landet att leva i. Ni får stanna vid gränsen och fylla upp mat förrådet var ett av råden. Ett annat tips jag gav dom lite skämtsamt var att äta på Ikea . Det tipset tror jag faktiskt de tog till sig. För att idag hade de nämligen varit till Ikea för att äta frukost. Nu förstår jag varför. Vad får två ynglingar att stiga upp hyggligt tidigt, om det inte vore för det här makalösa priset på en norsk frukost!

3 kommentarer:

  1. Åh, vilka minnen! Den dansade vi mycket till på discona på 80-talet och videon, den talade alla om för den var så annorlunda. Och min kompis tyckte att Morten Harket var det snyggaste som vandrade på denna planet. ;)

    Vilken spännande tid för sönerna! Alla behöver vi få testa våra vingar och söka lyckan. Hoppas det kommer gå bra för dem i Norge och är säker på att de kommer komma hem med viktiga erfarenheter, roliga minnen och spännande möten.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Aha, AHA :-) Många danstimmar och sång till de få av deras låtar som blev riktiga hitar!

    Vilket äventyr grabbarna verkar ge sig in på. Men lite trygghet ändå hos svenska IKEA och helt sanslöst billig frukost! Hoppas det inte känns för jobbigt att vara äldsta-söner-änka...

    Lite nostalgisk och smått avundsjuk blir jag allt på dessa riktigt unga människor som reser iväg på det sättet. Fast det betyder ju inte att det är färdigrest eller slut på äventyren bara för att man passerat fyrtio! Äventyren kan man hitta i det lilla också. Det gäller bara att vara lite påhittig.

    Ha det bra, Carina.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Hahaha vilken skön video du bjuder på;) ja Norge är svindyrt...Kram Johanna

    SvaraRadera