fredag 6 januari 2012

Efter desserten blir det nu varmrätt!!!

Ja, det blev lite fel ordning i ledet idag, men här kommer varmrätten !
Kyckling i ugn med en god sallad fick det bli till middag. Det finns en bit pannkakstårta kvar också som jag misstänker blir alldeles för tråkig om den sparas till imorgon.

   Mycket mat och färg på faten ...keeps the Doctor away . Hmm jag undrar vad det bjuds på till middag nere i alperna? Det är så att just nu kan jag även titulera mig som Alp-änka . Men om nu kylan håller i sig så blir jag åter skridskoänka. Jag hoppas då att när säsongen för skridskor är slut att jag kan lösa in ett gäng uscados i form av en Nice eller Köpenhamns weekend till våren ;)!!!

9 kommentarer:

  1. Smaskens värre!! Där fick jag inspiration t morgondagens middag. Tack för den goda pannkakstårtan o trevligt sällskap idag. Nu sitter jag o maken med varsin restbit o njuter vuxentid tillsammans. Ses på söndag. kram t

    SvaraRadera
  2. Oj sådan färglad mat, vad härligt!

    Ha en fin kväll

    SvaraRadera
  3. HA HA USCADOS hade alldeles glömt bort dem. Ser smarrigt ut.

    SvaraRadera
  4. Alperna?! Låter ju helt underbart om du frågar mig. Men vår i Nice är ju ännu bättre:-) Lycka till med uscadosförhandlingen!

    SvaraRadera
  5. Kolla värdet på alp- respektive skridskoänka här:

    www.uscados.com

    Kram!

    SvaraRadera
  6. När jag flyttade hemifrån, åt jag desserten först, som en privat liten protest mot min borgliga uppfostran...

    SvaraRadera
  7. Mmm så gott det ser ut! :) Och att möta våren i Nice eller Köpenhamn låter som en alldeles utmärkt idé tycker jag. :)

    Sköt om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  8. Weekend-uskados, jo jag tackar ja.

    Och vilken fin lila form! Vart kommer den ifrån? Kycklingen ser sagolik ut, recept, s'il vouz plaît!

    My vote; Nice, absolut våren i Nice!

    SvaraRadera
  9. Oh my god! it looks delicious!!

    Regards from Atelier Decor
    http://atelierdecor.blogspot.com/

    SvaraRadera