tisdag 31 januari 2012

Vändpunkt

Min kropp har sagt ifrån. Kroppen vill inte längre att jag fortsätter att använda den på det gamla sättet som dränerar den på kraft, energi och glädje.
Jag måste nu vara snäll mot den och försöka fatta rätt beslut så att vi igen blir kompisar. Energitjuvar skall sakta bytas ut, för att ge plats åt små glädjekickar.
När kroppen nu värker som värst, är det inte lätt att vara den Carina jag vill vara. Jag måste snart hitta rätt väg, så att jag blir glad igen. Just nu känner jag mig förvirrad ledsen och liten och längtar efter min mamma. Min mamma som var så bra på lyssna och finna ut vilka vägar som var bäst för mig. Det känns som tiden nu är inne för förändring . Idag sken solen när jag hämtade Valdemar på dagis. Ljuset är på väg tillbaka . Läste i Metro att vi blivit över 100 minuter rikare på dagsljus ....alltid en bra början!
Back in the 80's. Mamma Margot i hemstickat och spretfrisyr, precis som det skulle vara då!

11 kommentarer:

  1. Hej din finfina. Det värker i hela mig när jag läser dina ord. Det är bra att börja ta bort energitjuvarna, vad det än må vara. Bamsekram så kan vi väl höras via mail. KRAM Katarina

    SvaraRadera
  2. ..och VILKEN fin bild. Så jättefin på er.
    Kram Kat.

    SvaraRadera
  3. Usch ja....fan inte lätt alla gånger!!!

    Stor Kram på dig!!!

    SvaraRadera
  4. "Nej" är ett ganska bra ord, älskade kompis. Det är helt ok om du inte har tid för mig, när jag behöver en startkick för att komma igång med att dammsuga.

    SvaraRadera
  5. Åh. Var ledsen och liten en stund. Detta är ju årets tyngsta tid, inte konstigt om det brakar då. Men du har tagit avstamp låter det. Ljuset kommer. Ta hand om dig!!
    Kram Anna-Karin
    PS, jättefin bild!

    SvaraRadera
  6. Håller med Lotta: lär dig ordet Nej. Svårt men nödvändigt.

    En pepp: du är numera min ständiga bloggläsning. Varför? Helt enkelt för att du ger någonting, du är bra. Sug på den ;-)

    Energitjuvar slängde jag ut ur min krets för länge sedan. Lite tunnare med "vänner", men jag mår bättre.

    SvaraRadera
  7. Värk och kropp som säger ifrån är inte att leka med. Du får ta en dag i taget och sakta ta dig in på ett bättre spår. Jag jobbar med min nacke som säger ifrån när jag jobbar och lever fel och är glad så länge det bara är den som spökar. Hoppas ljuset och våren får dig på rätt köl igen.

    SvaraRadera
  8. Tänker på dig och hoppas att du finner väg framåt. Det är s**tsvårt vissa dagar. Ibland får man bryta ihop för att komma ur det med. Kram!

    SvaraRadera
  9. Kropp och själ måste vara bästa vänner - annars säger något av dem ifrån - på något sätt. Bra att du lyssnar och tar signalerna på allvar. Det är svårt att må bra. Vi får hjälpas åt. Jag vill inte att du ska vara ledsen så sluta med det nu :-) Att du uppmärksammar solskenet är positivt, det finns hopp. Vi hoppar tillsammans! Du är inte ensam. Stor kram så länge

    SvaraRadera
  10. Livet går verkligen upp och ner. Bra att stanna upp och lyssna på kroppens signaler.

    Skickar en stor, stor styrke kram!

    SvaraRadera
  11. Nej. nej, nej, ta hand om dig. Endast det är viktigt.
    Stor stark styrke-kram kommer här.

    SvaraRadera