onsdag 1 februari 2012

Days Like This

Tänk att jag har så fina goa vänner som skickar mig styrkekramar och goda kloka ord när jag behöver dem som mest.TACK! När kroppen havererar så tynar även knoppen bort i grubblerier och den onda cirkeln är ett faktum. Mina händer-mina verktyg i vardagen vill inte längre fungera som de ska. Jag kommer att behöver mina händer många år framöver. Inte vill jag bara att min kropp ska orka de vardagstråkiga. Jag vill att de ska orka göra roliga saker också. Det gäller alltså att nu börja fylla på glädjekontot så att det blir balans igen.

I den värld jag lever i är allt inte " Happy" var eviga dag. Inte för att jag tror att att någon annan egentligen heller var dag dansar på rosa moln. I bloggvärden delar vi gärna vår glädje, kreativitet och vardag genom fina bilder. Men de dagar när vi inte är på topp tycker jag också är viktiga att visa upp. Ni (jag) blir då äkta och mer intressanta. Låtsas människor finns väl ändå bara på film ?

Min tyngda kropp blir liksom denna elefant  svävande och glad av alla styrkekramar! TACK !!!
                            Kom nu ihåg vad den gamle trulige Van Morrison sjunger om i den här låten!

7 kommentarer:

  1. Nä, nu började jag grina också. Jag har världens finaste kompis, bara så att ni vet.
    Todelbuhuuu...

    SvaraRadera
  2. Här kommer en kram till, bara till dig! <3 <3 <3
    Cecilia

    SvaraRadera
  3. Helt rätt att visa hela registret. Tack för att du vågar dela med dig av både svart och vitt. Hoppas på mer av det vita för dig nu framöver.. Var rädd om dig - både kropp och knopp. Kram!

    SvaraRadera
  4. Men hej, hur är det? Jag ser ju vad du skriver och jag ligger ju ett steg efter, som i det mesta just nu, men jag hoppas det finns ljus i det gråa för dig? Förlåt om jag blir för mkt doktor men händerna/kroppen? Får du hjälp? Var rädd om dig för du ska ju hålla länge länge och visst har du rätt att vi ska visa alla våra sidor, alla våra upp och ner. Jag har funderat mkt kring det där senaste tiden, kanske för att min vardag är så fylld av misär, alltså på jobbet. Mina dagar är just blod och bajs, cancer och rädsla, hela känsloregistret på en gång, utan filter. Sådär som våra liv är, det är ju väldigt skört allt. Många kramar och vilken fin bild på dig och din mamma,
    Malin

    SvaraRadera
  5. Jag är alltid happy. närå. Långt ifrån. Life is like a box of chocolate.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Precis som Van the Man sjunger "There will be days like this". Livet befinner sig på skuggsidan ibland. Ta vara på erfarenheterna från det när du befinner dig på den soliga sidan. Kramar

    SvaraRadera