fredag 17 februari 2012

Fredags fint

 Får jag presentera nya kakfatet från Créme de la Créme. Jag fyndade det här fina fatet hemma hos Ida i under januari rean. Nu när jag tänker efter vet jag inte vilket tilltals namn fatet har? ...glömde visst bort att fråga Ida.

Tidigare i veckan var det dags för årets premiär besök på Zetas. Just nu var det ganska lugnt och tomt på växter, men några små finingar fick följa med hem. Tulpaner så här på lök har jag aldrig köpt förut, de borde gå att plantera ut lite senare och bli kalas mat åt våra lokala rådjur.

Det som känns bra nu är att allt ligger framför oss. Det skira gröna , knoppar av vide och takdropp är liksom det första goda lagret på vårens tårta!
 

5 kommentarer:

  1. Fina grejer i fint arrangemang. Andas verkligen vår! Fin helg!

    SvaraRadera
  2. Visst längtar man efter knoppar och grönska just nu! Finfint stilleben, jag känner också för att våra till det lite hemma. vad fatet heter har jag glömt för längesedan, men vad säger du om att vi döper honom till Luke Skywalker (har Star wars på hjärnan idag :)

    SvaraRadera
  3. Vilket kakfat!!!!!!
    Ha en fin helg! Kram

    SvaraRadera
  4. Vackert med härliga gamla fat som kommer till användning i helt ny konstellation!

    Asdiggar planschen bakom lökar och allt det fina. Jättevacker!

    Och jag gillar din formulering om ett första lager på vårens tårta. Så träffande! Sen gäller det bara att inte frossa för mycket och för snabbt så att man vips är nere på tårtfatet med bara några smulor kvar, d.v.s. typ i slutet av augusti...

    Ha en härlig helg kära Carina! Det kommer (alltid) en vår :-)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Zetas är alltid att värt att besöka, oavsett årstid.

    Ha en fin fredag

    SvaraRadera