fredag 17 februari 2012

IKEA Hacker!

I veckan blev vi med platt-tv. Ja , jag kan nästan lugnt påstå att vi tillhör familjen Hedenhös när det gäller ny teknik. Jag har i det längsta tyckt att den tjocka tv'n duger-varför slänga ut något som fungerar.
Men nu har även vi vaknat upp till år 2012. Kan tilläggas att min snart 84-årige pappa hann före oss på tv-fronten! 

Med den nya förändringen i sovrummet ( där vår tv står, stort ca 30 km!) blev det plötsligt lite utrymme för ommöblerings funderingar. Som en ganska så försiktig IKEA hacker kom jag på att göra något roligt av Trollsta brickbordet. En bit Mirakel och sen en skiva glas på det. Kanske kan det bli fint ??? Återkommer när bitarna faller på plats !

6 kommentarer:

  1. Har du blivit en fixare och piffare!
    Vi har fortfarande tjock-tv hemma hos oss och i sommarhuset (den kan inte ens visa "nya" formatet)... men jag känner att jag sakta men säkert vill vara med i gänget, tom en ganska stor skärm kan jag tänka mig!

    SvaraRadera
  2. Kalasfint! Är det tyg plus glas? Jag vill så gärna finna en plats för det där bordet här hemma. Har alltid tyckt att det är så fint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänker skaffa glas och lägga på tyget. Kanske vore plexi ett bättre alternativ , då sonen är ganska våldsam.
      Men med ett fint tyg på det här viset kan man tillåta sig att vara ombytlig...och det är man ju!

      Radera
  3. Hihi, välkommen till gänget. Vi bytte förra året och, voila!, och, som du upptäckt, vad mycket plats det blev....och mycket bättre bild. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ! Visst håller jag med om att bilden och ytan blev så mycket bättre!

      Radera
  4. Vilken superidé för det bordet. Det måste du genomföra! Och vad kul att byta och variera med olika tyger, tapeter och papper....
    Snygg affisch ser du ut att ha också!
    Ha en fin helg. Kram Anna-Karin

    SvaraRadera