lördag 18 februari 2012

Glashylla

Min idé att ha en glashylla ovanför burspråks fönstret i vardagsrummet har äntligen blivit verklighet. Alla små vaser av keramik som jag samlat på mig får nu en plats, efter humör kan de byta ut lite då och då.

Vi har som sagt världens mörkaste vardagsrum och igår när solen sken som bäst, lyckades det bli en klen liten skugga av en vas på hyllan. Alltid något för ett vardagsrum med norrläge. Projekt ta upp ett nytt fönster återstår. Under tiden glädjer jag mig åt den nya glashyllan .Jag tror baske mig att det får bli hylla i köket också. Köksskåpen är bra fulla med skålar och annat fint som jag inte kunnat stå emot!

4 kommentarer:

  1. Snyggt. Glas är överlägset när det gäller att visa upp...

    Vårt vardagsrum var också mörkt, men vi satte in stora (skjut-)glasdörrar och vilken skillnad!

    SvaraRadera
  2. Kreativt och jättefint. Glashyllans infästning i någon vit list (?) ser ursnygg ut! Kul att alla fynd får komma ut på grönbete :-)

    SvaraRadera
  3. Äntligen!! Tänk så länge du har drömt om sådana hyllor. Magiskt att den äntligen är på plats. Ska bli kul att få se dina porslinssamlingar utanför ett skåp nästa gång jag kommer förbi;) Minns ett nr av sköna hem som vi bläddrade i tillsammans när vi var mammalediga och dog en smula när vi såg den smarta lösningen med glashyllor till allt n ö d v ä n d i g t vackert som hos oss tog plats i skåpen...
    Grattis till ett tummen-ur-projekt!
    kram t

    SvaraRadera