söndag 5 februari 2012

Söndags röj...light

En riktig slappardag har jag idag. Jo, jag har tömt diskmaskinen , bytt lakan i sängarna och kört några maskiner tvätt. Men annars har jag mest travat runt i pyjamas och funderat på om jag ska gå ut eller inte . Nyss när jag tittade på termometern visade den minus 7 , klart mycket varmare än i morse förstås. En liten nystartad butik i Midsommarkransen lockar och ligger hyggligt nära . Med mutor till Valdemar kanske skulle det kanske gå att kika in.

Köket svämmar annars just nu över i prylar som inte har sin självklara plats . Jag flyttar runt och byter plats och stoppar undan. I mina föräldrars lägenhet hittade jag två lite retro coola plåtburkar som jag inte kunde blunda för...fast det kanske jag skulle ha gjort. Glasen med glada damer och herrar gick inte heller att blunda för. Bra onödigt med glas som inte tål diskmaskin eller hur?
Tittut! Små pojkar och katter brukar oftast välja att dyka upp så fort mamman försöker sig på att ta några bilder. Knuff och buff får man visst stå ut med !

2 kommentarer:

  1. Den gula barnsängen!!!! Vad kostade den?

    SvaraRadera
  2. Låter som att du har haft en bra helg, från utekväll i fredags till söndagslunk i pyjamas. Härligt! Sköt om dig i veckan...

    Kram Lotta

    SvaraRadera