onsdag 28 mars 2012

Grattis Alfons Åberg!

Grattis Alfons 40 år! Alfons firas med utställning på Stockholms stadsmuseum och en jubileums box på dvd. Böckerna om Alfons tillhör favoriterna här hemma, och som förälder uppvuxen på 70-talet blir det alltid en mysig tillbakablick att besöka den lille kloke pojken och hans pappa. Det är kanske just igenkänningen som gör böckerna så populära -både vi vuxna och barn känner oss så väl hemma hos Alfons.

Hemma ja, i Älvsjö där jag bor kan man checka in på ett hotell med Alfons Åberg profil- kanske inte hela hotellet då, men för att locka till sig barnfamiljer har man storsatsat på ett Alfons tema . Vi kanske nöjer oss med en söndagsbrunch och ett museibesök. En dvd till födelsedagen blir det nog också till vår lille pojk.

2 kommentarer:

  1. Sötisen!! Jag slängde precis en alfons åberg bok som jag hade när jag var liten och som gått i arv till mina barn. Men nu går det inte längre, var bara småbitar av den...

    SvaraRadera
  2. Vi ÄLSKAR Alfons härhemma. Han är typ bäst. Synd man inte bor närmre sthlm så man kunde gå på utställningen.

    SvaraRadera