fredag 13 april 2012

April var det ...inte första advent!

Jag har svårt att tro att fredagen den 13 april kommer överraska med en uppsprucken blå himmel  och några solstänk som vi fick igår. Men om min fredag den 13:e bara håller sig blöt och grå får jag ändå vara nöjd. Om en månad idag hoppas jag på att jag slipper tända ljusen inomhus, och att vi istället äter vår middag på altanen under markisen.
Nya ljusstakar och lykta Varlig från Ikea. Lite annorlunda kändes de med hundtands mönstret, och de andra vävda mönstret som påminner lite om de populära armbanden som knöts förra året.

7 kommentarer:

  1. Ja man kan inte göra annat än att sitta inne och kura och försöka lysa upp tillvaron med en massa ljus. Himla fina ljusstakar från Ikea, klockrena mot din textil.
    Det blev besök på trädgårdsmässan för mig idag. Hade gärna åkt direkt till kolonin med inköpen och inspirationen, men icke i detta väder...

    Ha en mysig kväll i värmeljusens sken!
    Kram A-K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du fick hem många fina plantor och annat från mässan.De överlever nog en dag i kassan. I morgon påstår min sambo att vi ska få lite sol igen.

      Sitter just nu i en stuga i Sörmland och små huttrar men det är lite mysigt också!

      Hur gick det egentligen med skärbrädan?

      Kram!

      Radera
    2. Som tur var, med tanke på hur det nu ser ut utomhus, köpte vi bara fröer (och lite annat grejs och en massa tidningar). Vaa, var är våren??
      Jo jag har faktiskt använt skärbrädan!! Men jag skar jättejätteförsiktigt så det syns inget på den. Steg 2 är att låta någon annan använda den...
      Hoppas ni har det mysigt i stugan trots vädret. Kram!

      Radera
  2. Tur att det går att använda ljus i alla fall för att mota bort det grå. Det ser jättefint och mysigt ut. Ha en riktigt skön kväll och blunda bort det grå så länge så sitter vi snart där - utomhus och käkar middag - och svär över myggen :-)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Japp Lotta nu sitter jag under täcket i soffan med värmeljus på bordet. Men inte i Älvsjö utan i Sörmland. Landet premiär i detta rusk .Men med braskamin och egen buske ska de nog bli bra!

    Kram tillbaks!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhå, i Sörmland - vi också! Ruskigt trött på lägenheten efter en sjukvecka där. Väldigt växlande väder idag, men det går ju att vara ute om man vill i alla fall. M är iväg och köper virke, det ska fortsättas med trädäcket. Nu kliar det i fingrarna på honom igen. Jag behåller filten, hostar och snörvlar lite till. Men några glada tillrop kan jag nog bjuda på i alla fall :-)

      Något behagligare att besöka busken nu!

      Kram

      Radera
  4. Hej Hopp, vilken fin blogg jag hittade på här då : )
    Varför har jag ALDRIG hör något från dig? Nu blir det att läsa vidare på DINA sidor...

    Hälsningar Åsa

    SvaraRadera