måndag 23 april 2012

Grå måndag

Grått ute idag med. Jag känner mig fortfarande sömnig trots att jag var i säng klockan före 22.00. På gården till dagis är allt brunt och lerigt, men det verkar inte bekymra barnen ett dugg. Det tur att jag inte behöver vara kvar och leka i sörjan. Kommer liksom av mig när ljuset försvinner. Vill bara dra täcket över mig. I morgon är det äntligen dags för ett besök hos optikern, kanske klarnar en del då och blir lite mindre grått med rätt sorts glasögon.
En vecka till Valborg och då är det dags för landet premiär 2 för oss. När vi kommer dit ut måste det ha blivit varmare. Skärgården ligger alltid 2 veckor efter fastlandet. Där finns ingen braskamin och vintern ska vädras ut är det tänkt. 

En bukett vita rosor från Ica unnade jag mig i fredags- ni minns väl hur det vräkte ner. Just nu är dom som vackrast och utplacerade lite varstans i huset.

Vårt badrum - praktiskt och funktionellt med noll charm och personlighet. Man får bära runt sina favoriter och fokusera på de små detaljerna.
Jag sprang förbi ett skyltfönster på Nybrogatan häromdagen. Ni som har koll känner väl igen den fina ljuskronan. Som sagt jag sprang förbi att döma av de usla bilderna!
                             

10 kommentarer:

  1. Vilket fint fönster du har, wow!

    Nu börjar t.o.m. jag känna att det är nog med det grå. Brukar inte bry mig sådär jättemycket om vädret men om det inte vänder på riktigt till valborg så vill jag också dra ett täcke över huvudet...

    Vad härligt med skärgårdshelg på landet!

    Kram till dig med förhoppningen om lite bredare palett av färger än grått i veckan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men nu skiner faktiskt solen! Det känns senast lite bättre.

      Kram!

      Radera
  2. Åh vad roligt att få se en glimt av skyltfönstret! Jag måste nog ta en sväng in till stan snart för att få se det med egna ögon (kanske borde jag ta med fyra stycken antikljus också så de slipper stå på trekvart i ljuskopparna ;) Vi kan väl ses snart, ryktet säger att du har ganska mycket fritid nowadays :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Livet är ganska gott just nu och kan man förgylla det ytterligare med en tur till Uttran gör jag gärna det. Till hösten sen när jag börjar få tråkigt kan du alltid anlita mig som porslins-slipare!

      Kan tilläggas att dagarna ändå fylls med div tråksysslor.

      Radera
    2. Ja, säg bara till, CdlC har plats för en prao vilken dag som helst ;)

      Radera
  3. Vilket fantastiskt fönster du har - underbart:)

    Neej jag har inte koll, känner inte igen ljuskronan - men den ser helt fantastisk ut...Nybrogatan alltså nr???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ljuskronan är designad av Ida -Familjen i Uttran se kommentar ovan. Vet inte nr på butiken men den ligger i stråket mellan ö-hallen och Nordiska Galleriet.

      Radera
  4. Joodå kronan känner jag igen likaså alla de små kakfaten. Vackert!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trodde väl inte annat! Vackert- Jag får stanna till nästa gång.

      Radera