måndag 23 april 2012

Tillbakablick

          

  Hur jag egentligen hamnade här vet jag inte, men här sitter jag nu och torkar tårarna efter en stund av underbara pinsamheter! Tänk att man såg ut så där då på 90-talet. Tur att jag redan då var mamma och slapp att ställa upp i den tidens dating program.
 Det var knappt att man kom längre än Skurubron på den tiden när jag tänker efter. Latte-mammor existerade inte och tanken att släpa två gossar in till storstan för att fika och gå och shoppa var bara till att glömma. 
Det är nu över 20 år sedan och tiderna förändras. Idag klär vi oss sååå mycket snyggare och har mer shoppingvänligare vagnar. Då menar jag inte att vi får plats med kassar i varukorgen - nej, det går inte. Men sick-sacka sig fram genom klädställningar och prylhyllor går numera galant!

3 kommentarer:

  1. Åååååå vilken ångest. Trodde inte 90-talet hade någon speciell stil men jo det ser man ju.

    SvaraRadera
  2. OMG, kolla in Adam :-) Långt ifrån sin Helge-look nu! Jag tycker han är lik ugglan Helge från programmet "Från A till Ö" med Birgitta Andersson alias "Kom och skriv mig det på näsan".

    Jag tittade nog på alla av de där programmen. Det var tider det :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med om Helge looken . I min pappas kompiskrets finns den riktigtige Helge och varje gång vi ses får jag flashbacks .

      4 an var ju helt ny på den tiden och självklart såg man på allt!

      Radera