söndag 1 april 2012

Mitt nya kakel

Vips så föll man ner i romantik träsket! Jag drömmer mig bort från vårt hus i stan och landar i min lilla röda stuga med glasveranda. Där har vi ett liten gästtoalett som behöver piffas upp. Lite pärlspont blandat med blomromantik blir himla bra tillsammans med det gamla handfatet som jag hittade bakom en lada. Japp, då var det bara att börja klicka hem det ljuvliga kaklet då och sätta igång. Får inte glömma att ringa och boka Elsa Billgren. Piffigare hantverkare får man leta efter. Jag tror hon skulle passa utmärkt i mitt lilla badrum. Lätt som en dans skulle det gå för henne att kakla i en romantisk vintageklänning och med ett fluffigt diadem i sitt hår!

Det ljuvliga kaklet kan köpas här.
Nä nu ljuger du igen Carina. Inte har du något litet rött hus med glasveranda.
Men idag får man faktiskt luras lite grann ......APRIL APRIL!!! 


 I dagarna firar bloggen 1 år. Kanske är ändå bloggen det allra största skämtet!

12 kommentarer:

  1. Luras far man bara göra 1:a april, men drömma far man göra alla dagar... och det är minsann inget skämt ;-)

    SvaraRadera
  2. Grattis till din fina blogg! Jag hade bloggfödelsedag igår, tack för påminnelsen. Härligt att vi hittade varann så fort. Jag har varit och är så tacksam för det. Många skratt har det blivit och många lär det komma.
    Du kommer få din röda stuga med punschveranda, en sak i taget. :) KRAM!

    SvaraRadera
  3. Grattis, Carina! Himla kul att du tog steget och började blogga. Jag följer dig med glädje!

    SvaraRadera
  4. HA HA HA, vd du är rolig, det första april skämtet som jag gick på idag ;)

    ...och grattis till att bloggen fyller år!! Hoppas på flera bloggfödelsedagar framöver!!

    SvaraRadera
  5. HIhi Grattis;) Snyggt kakelpynt som man blir glad av! Kram

    SvaraRadera
  6. Ljuvligt kakel!:) Grattis till ett år med blogg!

    SvaraRadera
  7. Men ÅÅÅH vilket litet godiskakel. Blir sommarstugesugen på momangen!

    SvaraRadera
  8. Ha ha ha! :) Jag var helt med ända tills Elsa Billgren dök upp. :)

    Grattis till 1 år!

    SvaraRadera
  9. Men tänk va. Första aprilskämtet (tror jag) och GRATTIS och kul att du började blogga och tusan vilket fint kakel, speciellt det översta, gudomligt!!

    Och igår höll jag på att skriva kommentar på inlägget nedan, men det gick inte från mobilen (?). Tyvärr har jag inga tips på skötselråd på plantan, det är inte min styrka, däremot kan jag nästan allt om doftljus. MEN vad där?! En ny sort! Kommer den från Zetas trädgårdar? Och doftar den mycket? Då är det jag som ta mig det omg. Jag har nämligen inga problem med ljus som doftar mycket!! Tvärtom - i love!

    SvaraRadera
  10. Gick inte på'n, dö! (Är ju i Gtbg på mamma- och sonresa!)
    Grattis på ettårsdagen! Men inte är DIN blogg något skämt. Den är ju faktiskt på riktigt, med sorger och vardagslycka i en utmärkt blandning. Ingen glansbild av ett liv i förorten - eller verklighetsflykt i cyberspace!

    SvaraRadera
  11. Grattis Mrs Blogger! Inget skämt alls, så glad att jag hittade dig :-)

    Klart du kommer fixa en plats för det romantiska kaklet, om det så bara blir i en sovholk med kokvrå i skärgården :-)

    Keep it up, Skridskoänkan!

    Kram!

    PS
    Med snabba fingrar skrev jag först fel, Skridskoändan :-)

    SvaraRadera
  12. Ett sent ettårsgrattis från mig!! Verkar ha hänt en del i ditt liv att döma av kommentarerna. Jag önskar all lycka!!
    Och kaklet. Suuperfint.
    Kram!

    SvaraRadera