måndag 2 april 2012

Thank you for the music...

                                              

Tänk att på den tiden räckte det med att stå och utanför nån tv-studio och smådansa lite grann . Ett par rottingstolar dög som rekvisita. Där bakom stolarna dyker Björn och Benny upp ibland som en kul effekt.
Om jag tänker tillbaka så var våra ständigt återkommande Abba shower i skolan inte så pjåkiga - vi körde faktiskt nästan samma upplägg ...ja enda skillnaden var väl att någon fick sköta skivspelaren, så att man fick in rätt spår!

4 kommentarer:

  1. Helt underbart, bara hopprepen som saknas! Och de vevande rörelserna på slutet, vilken koreografi-insatts!

    tack för att du hittat och lagt upp detta, perfekt för de dagar som humöret inte är på topp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja , hopprepen var viktiga redskap i en Abbashow på 70-talet!

      Ganska så dystert just nu när jag tittar ut. Ett gott skratt behövs ibland.

      Radera
  2. Åh, älskade Abba! Jag kan nog varenda låt utantill och har både dansat och sjungit mig halvt död till deras låtar. Sög i mig redan från början då mamma och pappa spelade deras musik både på kassettband och rullbandspelare :-)

    De var pionjärer på "videos", långt före MTV och inte behövdes det mycket nej :-)

    SvaraRadera
  3. Fran utlandet (här Tyskland) kan man inte se filmen, men det kvittar... jag vet än i dag efter över 25 ar i Tyskland hur det later - bra, bättre, bäst! Mina första minnen av Abba-medlemmar är en konsert omkring 1970 med Hep Stars där Benny spelade med, sen förstas ocksa Björn in Hootenanny Singers... Och 1974 va jag ocksa med framför TVn ;-) Tidlös musik som ocksa här spelas gärna i radio osv.!

    SvaraRadera