onsdag 30 maj 2012

PHOTO A DAY - NATURE 30

Nu åker vi ifrån Nämdö. Vi kom ut i fredags till sol och sommarvärme. Sen drog värmen bort. Strumpor och jackor letades fram. Men hoppet om den riktiga värmen finns kvar. Nästa gång vi kommer ut är det dags för midsommar och då vill vi helst slippa sydväst och dunjackor. Min tolkning av dagens tema Nature får bli med de här bilderna. Vår väg ner till båten. Grusvägen - den väg som leder till bryggan och doften av hav och gammal vass. Fler foton från dagens tema finns inne hos Kristina.
På en vägg på Bullerö fanns en reklam affisch med den här texten. Det här är min Änglamark!
På öns grusväg har många knän skrubbats. Det var här jag lärde mig cykla. Det var här vi gick om kvällarna med mynt skramlandes i fickorna för att ringa i en orange telefonkiosk. Här stod mina pojkar och sålde bullar som jag stigit upp klockan 5 för att baka. Det är på väg ner till bryggan som man lägger märke till att grannarna blivit ett år äldre, samtidigt som nya barn kommit till världen. Naturen har sin gång- ännu ett år har gått.

4 kommentarer:

  1. Det här är min Änglamark - så fint♡

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Åsa! Du ska veta att jag är riktigt avis på dig nu när du ska ut och resa och gå på konsert. En bra konsert bär man med sig hela livet! Ha det nu så underbart det bara går. Hälsa alla rockstars från mig.

      Radera
  2. Åh så mysigt. Fina bilder i dagens tema :-)

    SvaraRadera
  3. Många minnen. Det är inte sommar, förrän man har mött någon vindblåst själ vid Waxholmsbåten vid bryggan. Saltkråkan om och om och om igen!

    SvaraRadera