torsdag 31 maj 2012

PHOTO A DAY - YOU. AGAIN 31

Den här bilden hänger på en vägg på landet. Varje gång vi får gäster tar jag ner den. Men nu märkligt nog får den vara med ?
Idag avslutas fotoutmaningen med dagens tema YOU. AGAIN Nu ska ännu en bild av mig själv visas upp. Det är inte direkt med glädje man försöker välja ut en bild som stämmer överens med den bild jag har av mig själv. 
Gamla människan går liksom runt och tror att hon fortfarande är 22! Det går ganska bra eftersom jag i det längsta undviker att se mig själv i spegeln. När man sen måste knäppa av en ca 200 foton bara för att få ett enda bra foto, inser man hur ful man har blivit! Ingen rolig övning alls - men samtidigt ganska nyttigt för en spegel-undvikare att få sig en ögonöppnare. De yttre har sen länge helt fallit bort. Piff och bling bling, designerskläder försvann från garderoben för länge sen. Andra intressen och framförallt mina barn har kommit emellan. Idag kan jag inte annat än imponeras av alla de mammor som orkar och hinner fixa med naglar, långa ögonfransar och rätt sorts kläder. Ibland vill jag också men snubblar alltid på startlinjen. Jag har fyra år till 50. Kanske hinner jag med en extreme makover och går i mål som en värsta Donatella Versace! Eller så kanske jag nöjer mig en kurs i keramik till hösten. Det går nog att bli lite vackrare om man gör något som är roligt undertiden! Den allra bästa " YOU " sången står Willie Nelson för. Vackert och avskalat.
Jag idag- 27 år äldre än på bilden ovan. Samma gamla friggebod på bryggan. Några gråa hårstrån, två nummer större storlek på skor, en alldeles för stooooor kropp, gammelglasögon och hängande ögonlock. Fler snyggingar finns idag inne hos Kristina.

18 kommentarer:

  1. Jag håller på och rensar mina garderober idag och hittade två par gamla tights, som jag hade när jag var 23-24, och kände mig ganska glad över att jag är den jag är idag :) Jisses, hur klädde jag mig egentligen. Sen hittade jag pyttesmå jeans som bara var ett par år gamla, men det försöker jag glömma... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Vissa fynd skrattar man åt medan andra ger oss obehagliga reminders!

      Radera
  2. Finfina Carina på båda bilderna! Oj, vad det skriker 80-tal (?) om den översta bilden :-) Den nedersta är den sköna verkligheten. Varje grått strå, rynka och hängande ögonlock är delar av livet. Låter väldigt fint va men det är klart att det inte är det roligaste som finns att åldras men bara att acceptera. Hellre det än att göra allt för att utplåna alla spår av livet. Be proud!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst ska vi vara stolta att vi kommit så här långt i livet. Humor och fina vänner slår allt silicon och botox i världen!

      Radera
  3. Naturlig skönhet är så mycket vackrare att konstgjord skönhet :)
    Jag tror att vi måste glädjas så mycket mer av det VIKTIGA i livet och vara stolta att vi INTE ser ut som stackar´s
    Donatella Versace, man vill ju inte sluta livet som en opererad - som mina vuxna barn kallar det - lejonkvinna med ankmun:)))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej ,inte vill man se ut som den där lejonkvinnan! Om Camilla Thulin fick sätta klorna i mig skulle hon få en riktig utmaning. Så snygg jag sen skulle bli!

      Radera
  4. Sträck på dig, Carina! Fin är du. När man livskrisar och håller på med smärtor och annat i den genren, så inser man att det inte är så himla mycket annat än att man får bra dagar som räknas. Så heja oss och att vi blir äldre. För det innebär ju att vi hänger kvar där - länge till förhoppningsvis :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Weronica! Det gäller att varje dag peta in lite glädje, på det viset kommer vi att hänga kvar länge!

      Radera
  5. Kul att se båda bilderna:) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo min version av " The naked truth" idag! Kram tillbaks!

      Radera
  6. "Min" Carina! Då och nu. Och för alltid.

    SvaraRadera
  7. Men hallå där! Donatella, nej tack. Du är fin på båda bilderna. Punkt slut. Och om man inte själv vill känns ju designerkläder och nya lack väldigt mycket waist of time! Inget är så klädsamt som ett happy Heart! Eller smile, eller face (vad är det nu igen?)

    Jag ger 10 poäng till dagens inlägg. (mitt kändes genast ytligt. Men ändå jag! :) Bergsprängaren, har du kvar den!

    SvaraRadera
  8. Bergsprängaren slutade för länge sedan att fungera. Måste vara all sand som letade sig in i den på Maldiverna.

    Men du är ju Anna och från dig och många andra får jag se så mycket snyggt i bling och klädväg. Lite trevande kanske jag också en dag vågar mig fram till lackhyllan. Sen om jag klarar av att välja färg blir en annan femma!

    Du var skitsnygg i de gröna halsbanden inte alls ytligt. Som sagt finns det rätta äkta smilet där passar man i allt!

    SvaraRadera
  9. Jag instämmer med ovan, det är dom bra dagarna man kommer ihåg, inte rynkorna. Sen skrattade jag gott åt Donatella - så himla roligt att du valde henne, för det är svårt att komma upp i den klassen ; ) Som alltid lika roligt att få ta del av dina tankar och funderingar, tack för att du bjuder på dig själv och du är ju en alldeles fantastisk människa!
    stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Malin! Din kommentar värmer en dag som denna. Det enda jag är riktigt bra på är ju att vara mig själv. När tankar och andra knasigheter i min hjärna når fram där det uppskattas blir det just en sån bra dag man minns, och inte spelar rynkorna då någon roll!

      Stor kram tillbaks till dig Malin!

      Radera
  10. Så roligt att få se hur bloggerskan ser ut. Både då och nu. Och jag tycker minsann att du ska sträcka på dig och stolt titta dig själv i spegeln - varenda dag. För där står en vacker, stolt, stark och otroligt rik 46-åring. Omgiven av allt det vackra som är ditt liv. Och visst ser vi inte ut som vi gjorde då vi var 20, men skulle vi ärligt vilja göra det? Varenda rynka, gråa hår, den degiga magen och stelheten i kroppen då vi går upp ur sängen på morgonen är ju ett tecken på att vi har levt. Vi har levt livet, låtit det beröra oss, förändra oss och gjort oss till bättre människor. De är alla en påminnelse om att vi har fått vara med på en sjuhelsikes resa och att den förhoppningsvis inte är slut än.

    Du vet vem du är, vad du kan, vad du vill och vad du är värd. Du är vacker. Glöm inte det vännen!

    Kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kram på dig Lotta! Oj dina ord och din klokskap berör och värmer så fint! Som sagt vi kan bara spela EN! roll riktigt bra och den är specialskriven åt oss.

      Tänk att avslutet i fotoutmaningen blev så här fint och äkta...Tack!

      Radera