måndag 21 maj 2012

PHOTO A DAY - REFLECTION 21

Dagens tema Reflection väljer jag att översätta till orden spegelbild och eftertanke. Den här veckan hade vi sett fram emot att ses igen på mitt sommarställe. Två gamla vänner och två små pojkar. Vännerna skulle minnas deras sista sommarlov tillsammans. Pojkarna skulle skapa sina egna minnen av denna fina plats i skärgården. Nu istället kom livet i vägen och tog vår tid tillsammans. Jag och min vän har inte längre de föräldrar som vi en gång hade. De har blivit gamla och skruttiga och nu också svårt sjuka. Vi ska nu mitt i livet ta hand om våra pappor och våra små söner. Tillsammans minns vi det som var och samtidigt ska vi försöka ge våra barn egna minnesbilder. Så rullar livet på - cirkeln sluts. Fler tolkningar av dagens tema finns att kika på inne hos Kristina.
            Vår vik en spegelblank höstmorgon. Bilden på den borttappade barnskon är tagen av min vän M.
 

2 kommentarer:

  1. Javisst är det så i livet...
    Ljuvliga bilder:)

    SvaraRadera
  2. Saker som detta reflekterar jag också en hel del över...
    Hoppas ni får en ny chans att träffas snart.
    Kram!

    SvaraRadera