fredag 8 juni 2012

Morgon i juni

                                                                 God Morgon!

Frukosten idag intogs på altanen. Flitig sambo cyklade upp till bageriet och handlade färskt bröd. Lyxigt!. När man sen slår sig ner för att börja äta och känner en intensiv doft av kaprifol blir man alldeles rusig av lycka! Synd att det inte finns en doftknapp att trycka på! 
Snart ska jag och lille sonen bege oss in till stan och besöka Alfons Åberg på Stadsmuseet och gå på presentjakt. Vi får se hur det går med en liten klätterapa? För ett par veckor sedan var vi inne en tur till city och sonen fick både åka djurgårdsfärja och spårvagn. Men när vi sen klev av spårvagnen på Strandvägen kände även mamman att hon ville göra något som föll henne i smaken. Japp, vi styrde då vår kos mot Svenskt Tenn. Laddad med allsköns mutor och ett besök på högst 10 minuter, lyckades vi lämna affären utan ett enda kras! Det roliga med det besöket var hur sonen glatt gick runt och pekade på alla de mönster han kände igen - En sån väska har min mamma och en sån bricka har vi hemma!
Det fick bli ett budget -gung till vår frukost altan -  nu när glasögonen slukade alla möjligheter till lyxgung!
Nu när syrenen försvinner tar  tar den här ljuvliga doften över !

5 kommentarer:

  1. Hoppas ni fick en mysig mor och son-dag med lite skoj för båda! Klart man måste ta med kidsen till mönstermecka och pränta in vad som är fint ;)
    Snart drar jag till min kaprifol. Ha bästa helgen. Stolarna ser jättefina ut förresten!

    SvaraRadera
  2. Underbara sommarfrukostar! Så härligt att sitta där med barfota fötter och känna värme och dofter!

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  3. Vad härligt det låter! Jag fick färskbröd av pappa till frukost idag, som "blev över". Jag vet att han köpte med sig extra mycket med flit för att ge till mig. Han vet vad jag gillar :-)

    Mycket lurigt där att få med sonen till ST. Måste kännas kul när han känner igen mönster ni har hemma. Då har ju han också koll!

    Jag försöker njuta av det sista syrenerna har kvar att ge innan annat tar vid. Ha en lika fin söndag i morgon.

    Kram och god natt!

    SvaraRadera
  4. Så skönt det ser ut och doften av kaprifol - UNDERBART :)

    SvaraRadera