tisdag 5 juni 2012

Uppåt väggarna!

Så idag kom solen tillbaka in i mitt kök. Vi får se kanske hinner den försvinna lagom till att vi ska iväg på studentmottagning - utomhus! Just nu känner jag av den oro som studentens föräldrar bär på. För nästan ett år sedan nu hade vi en student och stod jag som kalasmakerska, då låg värmeböljan som ett tjockt täcke över oss. Tropisk natt talades det om när vi satt ute i kortärmat till tidig morgontimme. 

De få väggsnuttar som finns i vårt kök är jag mycket flitig med att klistra upp olika små bilder på. Krydd postern har hängt med några år och när den nu syntes i senaste Lantliv blev jag så glad att se den i en annan miljö - ett riktigt topp 10 reportage när det gäller förmedlad sommarkänsla!
Den här fina postern går att beställa av Anna Larsson från hennes webshop.
Warhols soppburkar fick precis plats ovanför burspråket. Det blev 4 stycken i olika färger för roligare effekt. Tack vare washi tejpen kan man nu flytta om och låta samlade bilder och annat äntligen hitta fram ur gömmorna.

3 kommentarer:

  1. Kryddaffischen tror jag skulle passa perfa i mitt nya kök så småningom! Visst borde den funka med funkisinspirerat kök? Fiffig tejp det där!

    Vädret är verkligen inte roligt. Varken hackat, malet eller endast i flytande form. Kan inte vara roligt att ha examenstillställningar en sån här dag när man verkligen vill ha vädret på sin sida.

    Trevlig helg - och snart är det helg igen!

    SvaraRadera