söndag 3 juni 2012

The Worlds Fastest Indian

Filmen vi såg igår kväll med Anthony Hopkins var allt en liten pärla med absolut bästa feelgood känsla. Min son Lawrence letade snällt fram en lämplig film efter önskemål. Att han sen väljer en film med motortema kanske inte var så konstigt med tanke på hans stora intresse. Men den här filmen Citronträd och motorolja var så mycket mer än ett enda långt race. Filmen har några år på nacken och den visar upp ett Nya Zeeland på 60-talet. Anthony Hopkins är helt fantastisk i rollen som Burt Munro, hans värme och humor är underbar. Mina stora söner är ju till hälften också nya zeeländare och för dom blev det en liten tillbaka resa till deras andra hemland. Om ett par år när vår lille son blir lite mer stillsam drömmer vi också om en lång resa downunder.
Mer om filmen finns att läsa här.

3 kommentarer:

  1. Vilket tips. Måste se ; ) Jobbade på Nya Zeeland för många år sen. Bodde jag inte här skulle jag bums flytta dit. Underbar natur, härliga människor å alldeles alldeles underbart land ; ) Fin kväll önskar Pållan.

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! :) Låter definitivt som en film jag skulle gilla. Feelgood, Anthony Hopkins och Nya Zeeland - jepp, denna måste jag definitivt se. Tack! :)

    Sköt om dig vännen och ha en bra dag (själv ska jag fortsätta att måla taket i sovrummet)!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Den där skulle jag kunna tänka mig se också!
    Inte varit på Nya Zeeland men väl i Australien även om det är så länge sedan att det snudd är preskriberat :)

    SvaraRadera