måndag 25 april 2011

Mönster i mitt kök

Man kan inte säga att jag lever i ett hem befriat från färg och mönster. Ibland tänker jag att jag borde skapa mer lugn och med mer rena ytor och en massa vitt. Men det misslyckas varje gång ett nytt mönster eller en annan färgställning dyker upp som jag faller pladask för. Genom åren har grönt alltid varit ett självklart färgval och den prickiga skålen hittade jag på Ikea för säkert 15 år sedan.
N




I vår familj är vi stor konsumenter av frukt . Det stora platta Marockanska fatet har också hängt med en massa år och pryder vackert köksön med dagens frukt.

Brickan från Brita Sweden är en härlig glad injektion i nya favorit färgen gult . Gillar 70-tals känslan som påminner om kulisserna i de barnprogrammen som fanns när jag var barn.



Ett tyg i ram fick det bli när jag fann det här snygga retro tyget med ett mönster som känns så passande just till köket. Klurar på att kanske prova att göra likadant med kökshandukar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar