tisdag 14 juni 2011

En fin blå trasmatta -Ja tack!


 Den här fina mattan från Matt-Tema hittade jag i senaste Lantliv Sommarhem.  Mattor är svårt tycker jag , de ramlar liksom inte på en . Men den här tyckte jag kändes riktigt somrig och robust . Den var inte heller så dyr, 895:- för en matta som mäter 140x200 cm. Och dessutom verkar ligga still på golvet!




Om man nu fortsätter med det blå temat som nu plötsligt verkar kommit över mig . Så blev jag också riktigt förtjust i de här glada fiskarna från Almedahls som finns på metervara sen en tid tillbaka .En härlig duk till midsommar bordet eller en gardin till stugan får det kanske bli om tidsoptimisten i mig får råda fritt !


3 kommentarer:

  1. De där fiskarna bloggade jag om för ett par år sedan - helt underbara! Har för mig att de fanns i rött också. Mattan var också fin! Jag klurar vidare på mina trasmatteprojekt...

    SvaraRadera
  2. Ida- En bekant jag hade på 80-talet lät sig sy upp en Chaneldräkt av en trasmatta - Klura på den du :)!

    SvaraRadera
  3. Å, Chaneldräkt av en trasmatta, det tror jag kan bli riktigt snyggt. Själv har jag en varp väntandes på mig i Roslagen. Jag ska bara färga ett gäng lakan sen bär det av. Får visa den när den är klar sen. Läste i någon tidning att programledaren Linda Isacsson är med i någon designgrupp som tar fram trasmattor. Tror det var flera äldre mattor de sydde ihop till en stor.
    Den var snygg den där blå här ovan.
    tjenix Katarina

    SvaraRadera