onsdag 3 augusti 2011

Sakletare i New-York

I går kom vi tillbaks från vår lilla tripp söderut. Allt gick i en rasande fart. Västergötland , Skåne och Blekinge på 5 dagar . Nu är vi på landet i Sörmland några dagar innan jobb tar vid igen nästa vecka.

Då kylskåpet behövdes fyllas på igen blev det en snabbis till lokala mataffären, där fanns också ett färskt nummer av Elle Interiör som till glädje för mig slängdes ner i matkorgen.

De här underbara reportaget hos stylisten Marcus Hay i New York föll jag för . Efter några dagars bloggpaus och tidningsläsande blev dessa underbara bilder just den inspirations påfyllning jag behöver nu inför hösten.

När man ser alla fina detaljer och små saker som han lyckats få till på ett så härligt sätt i sitt lilla hem på 35 kvadrat , grämer jag mig över denna resas totala nolltolerans när det gäller loppis-stopp längs vägen. 
Män och småbarn går liksom inte att kombinera med sak-letning!

I stolen ligger en kudde med ett välbekant mönster av Stig Lindberg.
Jag som snöat in på harlekin mönster och figurer blev riktigt avis på den här tavlan som Marcus Hay fyndat på loppis!

2 kommentarer:

  1. Men åååååååååååh så fint. *suckar lite*
    Nej, det är inte så hög tolerans för sakletning i en familj med bara mig av kvinnligt kön.
    /C

    SvaraRadera