måndag 30 maj 2011

Den goda maten!

 
 Ganska ofta dyker det upp tidningar i min brevlåda . Då och då också böcker som jag skickat efter eller glömt att avbeställa . Men idag kom två böcker jag varken beställt eller glömt att avbeställa. Vilken överraskning! Kan det vara så att man är lite extra snäll mot en trogen prenumerant på Allt om Mat sen 1981 eller ? Nyfiken på om någon annan därute fått ett liknande paket .

I går så var det också dags igen för vårat matlag att ses igen. Det blev som alltid god mat god dryck och trevligt sällskap. Gårdagens tema var recept av Tv-kockar . 
Vi lagade mat från kända tv-kockars kokböcker som Jamie Oliver och Melker Andersson . En tysk och mexikansk kock smög sig också in i sällskapet.

Grön sparris med rostade pumpakärnor ,pumpakärnolja balsamvinäger och ett lass parmensan hör försommaren till.
 

Här ligger fläskfilé och väntar på att rullas in i parmaskinka , massor av olika örter chili och jalapeno. Till det serverades vitlöksfäst bladspenat med krutonger och en god frisk tomat salsa .

 Till dessert blev det creme brulée med rabarberkompott i botten ...ett hallelulja moment som en viss jurymedlem skulle ha sagt!

 Här i rutan syns den törstige pratglade Floyd . Den svenske kocken i mupparna  och Nigella dök också upp på ett hörn .Riktigt god blev maten vi lagade och nästa gång jag går förbi Clas Ohlson får jag inte glömma att köpa en brännare .

2 kommentarer:

  1. Wow vilka proffsbilder!! hallelulja moment big time! Brännare har stått på min lista länge. Den på CO var slut sist jag tittade. Hoppas att du får bättre lycka.
    Kram från grannen

    SvaraRadera
  2. Oh herregud vad gott det ser ut! Och roligt!
    Malin

    SvaraRadera