lördag 28 maj 2011

Lördags godis och vrålåk


Idag fann jag de här godingarna när vi gick till vår lilla mataffär ute på landet. 
Jag är förstås en en chokladälskare av stora mått men ibland slår längtan efter lakrits till. Lusten på salt eller söt lakrits varierar från gång till gång. Idag fick det bli den här lilla påsen , nästa lördag kanske Pollys sommarpåse som jag minns var en riktig höjdare . 


Som vuxen har man lyxen att själv bestämma när det är lördag . Ibland blir det ganska ofta om jag ska vara ärlig. Utbudet är så enormt idag och det är så lätt att falla för frestelsen när man känner att man borde få unna sig något.


Under gårdagens runda på stan så genade jag genom en barnbutik för att komma till PUB . Fann då det här vrålåket till barnvagn. Kanske får vi se hertiginnan Kate dra runt en sådan nästa år!
Jag har en gammal minnesbild i mitt huvud när prinsessan Diana sitter i just en sådan här vagn . Kanske har familjen till och med sparat den . Idag har jag märkt att det är ganska inne med sparade gamla retrovagnar i knallgrönt , brunt och orange . Har någon av er kvar er gamla vagn?





1 kommentar:

  1. Vad har man för bil, om man har en en sådan vagn?! Fast om man (igen) åker mest kommunalt, så funkar den ju och så får folk se den också.

    Jag vill också vara rik.

    SvaraRadera