måndag 6 juni 2011

6 juni , nya friska tag!

Idag känns livet en smula ljusare . Skönt att vara sig själv igen Till lunch denna nationaldag blev det enkel fläskpannkaka  , som till och med slank ner i mig. Sommarfägring för dagen fick bli av det enkla slaget , några blommande gräslökar och en liten pytte bukett liljekonvaljer. De enkla kan vara vackert nog!



Glatt poserande för en gångs skull liten Valdemar med sin turkosa hatt , man börjar nästan att glömma hur han såg ut innan hatten kom in i hans liv!

chokladmaräng med citronkräm och frukt skulle jag gärna ta fram till fikat idag men något bak har inte hunnits med idag då hemmet varit i stort behov av uppfräschning . Kanske kunde man ha firat sin nationaldag på ett mer festligare sätt men i år blev det så här istället . Och med den värmen och solen vi haft den här långhelgen finns det väl inget att klaga på . Hmm möjligen min sambo då, som har haft jourhelg på det stora sjukhuset.


En fortsatt solig 6:e juni på er . Även till dig Carl -Gustaf som också måste jobba ikväll på Skansen. Jag kommer aldrig att glömma när du frågade mig vart jag snott blommorna som jag gav till dig där ute på Bullerö när jag var 7 år!

2 kommentarer:

  1. Det enkla är bäst. Då har man ansträngt sig själv nämligen ;)

    Du, tänkte på det här med illamåendet, det är inget annat heller ;)

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att du mår bättre!
    Det börjar bli länge sedan vi hälsade på kungen. Men jag "minns det som igår" ändå. Vi var så fina, med våra renaste kläder och blomsterkransar i tovigt hår.

    SvaraRadera