tisdag 7 juni 2011

Byggfabriken

Idag i behövde jag ta en sväng om stan efter jobbet. Det var lika varmt och klibbigt idag , och det gällde att välja skuggsidorna när man rusade runt för att uträtta sina ärenden.
Dagens mål var min lilla favorit Byggfabriken på Högbergsgatan. Nu behövde jag inhandla ännu en liten skylt , som har blivit lite av min grej när det gäller presenter.

  Byggfabrikens blogg där kan man hitta mycket fint och läsvärda små inlägg . Just den här bilden fastnade jag för , då jag idag gick just längs Götgatan. Den bild jag hade framför mig dominerades förstås av globen . Då på 40-talet fanns det ingen ingen så stor glob , men den gamla klockan på Åhléns hänger än med idag .

De andra fotot på Uppsala domkyrka tyckte jag bara var så himla fin . De bleka färgerna och paret som skymtar och mitt i allt ett parasoll !



Dagens ärende-hitta en bra och passande skylt till min student . Kanske dyker den skylten upp lite senare . 

Just den här skylten kom till mig i ett ögonblick då jag tänkte över hur stor och rörig min familj ibland (nästan jämnt ) är.  Det här skoskåpet är jag så tacksam för,  som rymmer alla familjens skor . 10 inbyggda hyllor , bakom en dörr i hallen . Vårat hus kanske inte är det charmigaste i hela Älvsjö , men att vi tillslut hittade ett så stort hus så att vi alla fick plats är jag idag så glad för .
En dag när våra tonåringar är utflugna ska jag minsann ha ett hus med en glasveranda och en liten lummig trädgård med syren berså.

Se här , nu hamnade den lilla skylten på betongfatet bland körsbären som var tänkta till kvällens pick-nick på dagis . Men som slutade hemma på vår altan istället med en trött liten Valdemar som inte alls orkade med dagis festen .Den slutliga platsen för skylten blir nog i hallen , hängande bredvid inflyttnings datum tavlan.

6 kommentarer:

  1. Vännen jag tackar för min present:)) den ligger på skrivbordet och jag har helt glömt att blogga om den:)) kram i klibbvärmen, här mullrar åskan:)

    SvaraRadera
  2. Men vilket bra tips om skyltar och blogg! Nu blev jag såå sugen på att införskaffa en själv :)

    SvaraRadera
  3. Men vilken skylt, den gillar jag.

    Lite roligt att klockan vid Åhlens är kvar från forna tider. Jättefin bild.

    Ha det fint

    SvaraRadera
  4. Det är så skoj att experimentera med dessa små skyltar. Jag tycker mycket om din Bless this house. Snyggt!

    SvaraRadera
  5. Älskar gamla bilder, så spännande med samma verklighet som nu fast ändå inte, typ eller vad snurrigt! Men fina är dom och man kan fantisera så bra omkring dom, supertips med skyltar!
    Malin

    SvaraRadera
  6. Gillar skyltarna jag med, har tre hemma, två med barnens namn och en på ytterdörren. Ja du, hänger även med på drömmen om en glasveranda. Men först växthus. En sak i taget. ;-)
    ha det! Kram Katarina

    SvaraRadera