lördag 18 juni 2011

Hängmatte blues


Vissa dagar önskar man att man kunde snabbspola . Just idag var det en sådan dag då allt kändes bara för mycket. Min heliga lediga fredag blev till en enda stor kramp i magen av stress och måsten. 
När allt tidigare idag kändes som mest övermäktigt kom jag att tänka på den här skylten " Allt kommer att bli bra " .En himla bra uppmaning av Mikael Ritcher . Jag skulle gärna vilja ha en sådan utanför mitt sovrumsfönster . En snabb blick på denna skylt innan jag går till sängs och likaså när jag stiger upp skulle kännas som en tröst just en dag som denna.

Nu är natten sen och dags för mig att gå till sängs och drömma om en sån här fin hängmatta .Där ska jag ligga minst 1,5 timme varje dag och lyssna på sommar och mumsa på körsbär . Lite smöriga 70-tals toner av den här  mannen vore inte heller så dumt . Keep on dreaming Carina ZZZZ!!

6 kommentarer:

  1. Aj, aj, aj. Förstår känslan och jag hoppas verkligen att du får skönt hängmattehäng inom några timmar. En annan skyltkompis utanför sovrumsfönstret skulle kunna vara "Because Im worth it" som svar på alla sena kvällar framför datorn, den (o)nödiga prylen som följde med hem eller den sista rutan av chokladkakan som gjorde att de 200 grammen plötsligt var slut....
    Sov gott önskar mamman som nattammar och vaggar piggt barn till sömns några gator bort:)

    SvaraRadera
  2. Ny dag idag och hoppas den blir bättre för dig! Klart du ska ha den superfina hängmattan, man mår definitivt bättre efter bara ngr minuters gung. I helgen åker vår hängmatta upp på altanen, dock på ställning. Äggen som bodde i vårt hus innan planterade inte ett träd och det är svårt att använda granar ; )
    Malin

    SvaraRadera
  3. Älskvärd skylt. Men jag gillar Anonyms variant också ;) Hängmattor gillar vi här också. Vi hade en sådan här
    http://jennyslife.blogg.se/2010/june/
    inne förut men den gick sönder. Jag funderar på att köpa en ny för det var sååååå skönt att krypa upp i den.

    SvaraRadera
  4. Hoppas fortsättningen på din helg blir mer stillsam och skön. Tack så hjärtligt för att du länkar till mig genom din blogglista! :-) Njut av helgen nu. Kram

    SvaraRadera
  5. Hoppas att lördagen har varit desto bättre. Om du letar bra hängmattor, åk hit www.storafamnen.nu/index.html och provligg dem i deras trädgård. Urmysigt ställe där man också kan äta och fika. Så kan ni om vädret tillåter åka till "lagunen", ett sandtag med en liten sjö som är poppis därute på Ekerö. Ligger i närheten, googla på lagunen Ekerö så får du upp vägbeskrivning. Men det är lite far far away...
    Ha en skön lördagskväll! Katarina

    SvaraRadera
  6. Men vilken cool skylt!

    Hoppas allt känns bättre idag.

    SvaraRadera