fredag 1 juli 2011

Äntligen på plats!

Nu har min version av medelhavsvägg i Älvsjö kommit så här långt . Innan sommaren är slut har jag säkert ändrat om och trixat ett antal gånger , men det är ju det som är tjusningen med hemmapyssel .

De vägghängda Sturehofskrukarna har jag sneglat på länge bara för att jag är så förtjust i den lilla kronan som är Tinas signum för hennes krukor.
Jag ville helst hitta lite udda marockanskt kakel , men att just hitta enstaka udda var svårt . Den lilla rosen på den indiska kakelplattan hade jag sen tidigare , och med lite knåpande med ståltråd a la Kurt Olsson lyckades jag även få upp den lilla plattan.
Arabias Paratiisi fick också en plats på väggen , fastsatt i en kär gammal tallrikshållare . Det stora keramikfatet vilar i en brickhållare från designtorget och fungerar just nu som prydnad , kan tänka mig att Franks gröna fåglar skulle göra sig fint också om man fick drömma lite. Brickor vill man gärna ha nära tillhands när man nu sommartid äter de flesta måltider på altanen.
 Också den här vackra emalj tallriken från Svenskt Tenn fick en plats på väggen men blänkte för mycket för att fotas på plats .Mönstret heter "Duke of Gloucester" och kommer från en gammal sopptallrik från 1780.

2 kommentarer:

  1. Vilken vacker tallriksvägg, den i emalj är underbar! Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Du, så himla fint! Lite vägghängt skulle jag gärna ha inne på innergårdsplanket och din installation inspirerar! En fin fredag till dig!

    SvaraRadera