onsdag 6 juli 2011

Semester ...

     eller rättare sagt jag behöver inte åka varje dag till mitt vanliga arbete. Hoppas nu att jag får göra något av alla dessa saker som Ingela P Arrehenius också har på sin fina lista! Semester med familjen kan till en början vara en smula påfrestande innan man landat i det välbehövliga lunket. Med en sambo som pga av en myrstack i baken blir det en del flängande. Själv har jag mer en snigels energi vill gärna ta dan som den kommer , läsa , planera middagar för goda vänner och gärna hinna semestra en dag i huvudstaden . Där är vi ganska olika så det gäller att ha en bra förhandlings teknik . Lite nyfiken att höra om detta är något som känns igen ?
                      

Imorgon tar jag och Valdemar båten från Hasseludden till Ljusterö . Där ska vi bo hos min "hela livet bästa vän" ja, vi har ju känt varandra sen vi var i våra mammors magar. Jag lovar att det blir roligt och intensivt med 3 grabbar ! Till kvällen hoppas jag att vi får en lugn stund då vi sitter tillsammans och läser ur samma tidning som vi alltid gjort !

4 kommentarer:

  1. Jag är stolt över att få vara din väninna. Du är världens bästa kompis. Nu ska vi bara vara - när våra småkillar har somnat.

    SvaraRadera
  2. Vilken kväll att se fram emot. Hoppas killarna somnar bra :-)

    Ha det fint

    SvaraRadera
  3. Wow det låter toppen ur alla vinklar!!! Störtskön illustration över en lagom semester... Är som du o gillar att snigla!
    Hoppas du får det riktigt gott!
    Goa kramen till dig / Cecilia

    SvaraRadera
  4. Jag känner igen mig i beskrivningen men hos oss är det omvänt. Jag behöver nödvändigtvis inte åka runt så mycket men däremot vill jag passa på när vi är lediga att fixa och dona och göra klart alla små projekt jag startar hela tiden. Sambon vill helst ta sovmorgon, ta dagen som den kommer och göra saker när andan faller på...

    Men vi har kommit fram till att det bästa är att planera några dagar åt gången. Om vi ska slappa några dagar då kan jag ställa in mig på det och blir inte lika stressad som när man inte har planerat dagen och det känns som om hela dagen bara försvinner åt ingenting.

    Lite knäppt och jag tränar på att bli lite mer easy-going :)

    Kram / Kristina

    SvaraRadera