onsdag 17 augusti 2011

Krondill och Kronärtskockor ,


Lite medelhavsfeeling blev det allt idag på altanen. Ett par kronärtskockor och lite krondill behövdes för att få igång inspirationen .

Kronärtskockor är en stor favorit hos mig , både smakar gott och ser snygg ut . Tänk bara hur fina de är när de blommar i lila. Jag brukar skämta och säga att om jag under dödshot var tvungen att tatuera mig så skulle det bli just en kronärtskocka på armen!

Och sen har vi krondillen som inte direkt känns väldigt sydländsk , men den blir ju riktigt snygg i små udda vaser . Nu i kräfttider så visade Svenskt Tenn upp jättefina bilder med just krondill i den berömda ekollonvasen.
Där hämtade jag inspirationen , men det blev inga nya små vaser utan en vacker stilren mässingsbricka istället .

De starka brända färgerna som kommer nu vill man nu plocka in i sitt hem och njuta en stund innan allt blir kalt och november grått . I kväll kändes det som som kvällsluften var en aning kyligare .Vi går helt enkelt mot höst!



4 kommentarer:

  1. jag älskar medelhavsfeeling! Så fina foton....kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Åh vilka fina bilder! Augusti har så mycket härligt med sig. Krondill är så fint att ha i buketter, och gott luktar det också.

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Sänder ett litet dödshot från broderlandet...! Det blir ju jätteballt!

    SvaraRadera
  4. Aaa, den fina brickan klickade jag också hem. Visst är den fin! Älskar de där smådetaljerna. Hur mår foten?
    Katarina

    SvaraRadera