torsdag 18 augusti 2011

Lite lugn och ro vill jag ha!

Just nu snurrar allt runt för mig. Första veckan hemma med ond fot blev inte alls den sköna vila som jag i fredags gladde mig åt . Självklart blev lille sonen sjuk efter en vecka på dagis . Och med en treåring hemma sitter man inte och drömmer framför datorn eller läser ikapp den stora högen tidningar . Bara en sån sak som att försöka ta lite bilder till bloggen blir en kamp , då han hela tiden krigar för 100% uppmärksamhet . Jag kan inte låta bli att undra om det bara är mitt barn som på pin tji står och skakar på sin mor så fort hon plockar fram kameran!

 
Nu sover han och vi laddar just nu för en film och lite rabarberpaj i tv-soffan . Jag ska sitta där nu i 2 timmar med foten högt och inte röra en fena , kanske bäst då att gå på toan innan soffläge intas.

De här fantastiskt vackra bilderna njuter jag av i stunden . Vildvin så vackert , den lite skumma bilden på mamman och magen är också ett fint foto av Anna Ådén . Den sista med motljuset kändes också harmonisk likt de andra två. Såja nu ska jag också varva ner och bli lite lagom harmonisk i tv-soffan tillsammans med min skridsko-längtande- väntande man!

De lugn som rådde när dessa bilder plåtades går knappast att få till med en bångstyrig 3-åring i kulisserna!

5 kommentarer:

  1. Verkligen fina drömbilder. Just drömbilder!!! Undrar om hon i mitten har den ringaste aning om hur de där egoögonblicken kommer att förändras? Utan tvekan till det bättre, för inte ångrar man väl sina ungar! För fy, vad tråkigt det är att ha sig själv som "projekt"...

    SvaraRadera
  2. Stämningsfulla bilder! Hoppas filmen var bra och pajen den mumsigaste du någonsin ätit. Och att dagen imorgon blir lugnare!

    SvaraRadera
  3. Det är inte utan att jag känner igen mig i det du skriver. Tålamod är bra att ha ibland. En stor portion av tålamod :-)

    Sköt om dig

    SvaraRadera
  4. Philip började för första gången förra veckan att kunna sova middag i sängen dagtid, annars har han alltid hängt på armen när jag bloggat så jag förstår precis vad du menar : ) Vackra bilder fick du i alla fall tag på på , tack för den titten och krya på er!
    Malin

    SvaraRadera
  5. Så vackert. Önskar att jag hade en enda hyfsad gravid-bild på mig själv. Jag tog alla själv och då blir det ju den där tråkiga långa armen... Ha en fin helg! Och tack för tipset om Bolaget - ska dit och inspirera mig nu. Kram!

    SvaraRadera