torsdag 3 november 2011

Varadagsliv

 Idag vet jag inte ens om vi hade något ljus i Stockholm. Jag gäspade mest hela dagen, glömde jästen i brödet och VISA kortet på pressbyrån!..lagom kul då man står vid kassan med ett berg av mat som skall betalas. Nu med besked har gråsåsen tagit över min vardag . Nu hjälper inte längre på sommarens och höstens ljus och energi depåer. Nej, nu blir det till att sova minst 7-8 timmar per natt! 
I söndags hade jag funderingar om hur jag nu ska få till lite bilder till bloggen. Vardagen kanske får bli ett återkommande tema här hemma. Det skulle också vara roligt att kika in i er vardag. Hemma hos oss ser det ofta ut så här efter middagen. Vi låter han hållas, för vi vet att en dag tar det roliga i att diska slut!

Har man inte sovit middag kan det bli lite tröttsamt att ta sig an kvällen disk!

8 kommentarer:

  1. Lätt att känna igen sig på sista fotot! Så är det på somrarna - ingen diskmaskin på landet (varför har ingen fått Nobelpriset för den maskinen?).

    Nu ska jag sova, efter en natt på akuten med kruppsjuk tvååring och en intensiv dag med en övertrött, speedad unge efter adrenalininhalation och steroider. Ska bara röja först, förbereda frukosten, lägga fram kläder till sexåringen, tömma diskmaskinen och borsta tänderna. Men orkar nog inte duscha av mig nattens spyor... det tar vi imorgon, eller hur?

    SvaraRadera
  2. Gullekillen. Sonen min gillar också att diska. När det blir rent och snyggt och så vill han ställa upp allt på rad. Leksaker, kottar, sniglar, allt på rad. Så du hade också en sån dag. Fast din lät snäppet värre. Jag glömde plånboken hemma men blev varse innan jag stod i någon affär.
    Bilder på min vardag. Får se vad jag kan få till. Just i detta nu känns det som att de får gå i svart-vitt. Jag vill ha tillbaka de orangea löven! Färgen där ute bara försvann sådär poff.

    Lotta i Oslo, je..din dag OCH natt lät ju ännu värre. Stackars, hoppas att ni får sova i natt.
    kram Katarina

    SvaraRadera
  3. Vet inte om du skrev rubriken med flit, "Varadagsliv"... I vilket fall är det ett bra ord, att vardagen kan vara att bara orka "vara".

    Jag har sagt det förut och jag säger det igen, du och alla andra mammor som får ihop jobb, barn, mat, tvätt, disk, städ och allt annat som ska göras - på egen hand eller tillsammans med partner - är hjältar i mina ögon. Mina egna jobbigheter blir pyttesmå. Jag skulle aldrig orka...

    Så gå och lägg dig med en liten medalj från mig i gråsåsen (underbart ord även om innebörden är mindre underbar). Och sov gott!

    Godnattkram

    SvaraRadera
  4. Lotta : Kanske skulle du få Nobels " Stänga -av -sig själv-behovs priset " till nästa år ! Hu vilken pärs!

    Katarina : Vill också ha tillbaka de vackra färgerna . Tänk att barn gillar att rada upp sina saker , samma fenomen här hemma.

    Till oss alla en god natt!

    SvaraRadera
  5. Lotta i köket: Varadagsliv var ett misstag ser jag nu , men som du beskriver det blev det ett bra ord . Tack !

    Sov gott du med !
    Vi hörs snart igen.

    SvaraRadera
  6. Tack för medaljen! Den hänger nu inramad på väggen! Natten blev god, så det finns hopp för dagen idag.

    SvaraRadera
  7. Hej, hej!

    Vardagen är mysig att få titta in på, det är ju det som är de flesta dagarna av livet och att göra så många av de dagarna till något speciellt eller att uppskatta dem mer skulle de flesta av oss må bra av.

    Stannar man upp i vardagen och tittar så hittar man så många njutningar och vackra saker och händelser. Det gäller att stanna upp och njuta.

    Vad härlig diin kille är när han diskar, vår diskmaskin har gått sönder så jag önskar att något av våra barn fortfarande tyckte att det är kul med disken..... Icke, så passa på och njut av hjälpen!

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  8. Gillar vardagsbilder och väldigt roligt att få titta in hos er och se fina Valdemar in action! För övrigt lämnade jag plånboken hemma i tisdags - storhandling o framme vid kassan inget kort, hem o hämta plånbok lite stressad innan kvällsjobb, tillbaka o inget kort i plånboken (lååång kö bakom) och så kort i fickan. Där det legat hela tiden, trött blir jag...
    Kram o hoppas helg blir härlig
    Malin

    SvaraRadera